Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Smernice Združenih narodov za spoštovanje človekovih pravic v gospodarstvu : diplomsko delo
Avtorji:ID Barišić, Snježana (Avtor)
ID Letnar Černič, Jernej (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Barisic_Snjezana_i2020.pdf (631,32 KB)
MD5: 415727EDC1CDD2C79F537589136C8908
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:EVRO-PF - Nova Univerza - Evropska pravna fakulteta
Opis:Človekove pravice so eden od temeljev pravne države, s katerimi mora biti skladna zakonodaja, življenje in delo v družbi. Razvijati so se začele skupaj z modernimi državami in jih v obliki mednarodnih konvencij prerasle. Med tem so državo prerasle velike gospodarske družbe, znotraj katerih ljudje delajo, te družbe pa vplivajo na življenja ljudi. Zato je vedno bolj pomembno dvoje: da se človekove pravice spoštujejo v gospodarstvu in ker je to globalizirano, da veljajo pravice po vsem svetu. V ta namen je Organizacija združenih narodov pripravila Smernice za spoštovanje človekovih pravic v gospodarstvu, Slovenija pa sprejela Akcijski načrt. Naloga se sprašuje, kako se v tem okviru spoštujejo ČP v gospodarstvu v Sloveniji. Analizira Smernice in jih primerja s slovenskim Akcijskim načrtom. Ugotavlja, da je zakonodajalec v Sloveniji kot posebej pomembne teme izluščil preprečevanje diskriminacije, varstvo okolja, varstvo temeljnih delavskih pravic in razvoj obveze skrbnega pregleda človekovih pravic. Primerja dobre prakse v tujih in slovenski gospodarskih družbah. Pri slednjih so predvsem tista v državni lasti posebej aktivna na tem področju, čeprav bi jih lahko bilo še veliko več. Na koncu naloga analizira tudi poročila varuha človekovih pravic. Na podlagi vseh teh analiz naloga ugotavlja, da se ČPvG v Sloveniji razmeroma dobro spoštujejo, da pa je še vedno prostor za izboljšave.
Ključne besede:Organizacija združenih narodov, gospodarstvo, človekove pravice, poslovanje, spoštovanje človekovih pravic
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[S. Barišić]
Leto izida:2020
Leto izvedbe:2020
Št. strani:68 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-7580 Novo okno
UDK:341.231.14(043.2)
COBISS.SI-ID:51715843 Novo okno
Opomba:Dipl. delo 1. stopnje bolonjskega študija; Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 15. 2. 2021;
Datum objave v ReVIS:09.03.2021
Število ogledov:1859
Število prenosov:134
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Human rights are one of the foundations of the rule of law and define how people live and work. They have begun to develop together with modern nation states and have been outgrown by international conventions. Since then, the nation states have been outgrown by large businesses within which people also work. These businesses affect the lives of people as well. It is therefore increasingly important that human rights are respected in business and, because economy is globalized, that the respect is globalized too. To this end, the United Nations Organization has prepared Guiding Principles on Business and Human Rights and Slovenia has adopted its Action Plan. The task of this thesis is to review how the human rights are respected in businesses in Slovenia. It analyzes the UN principles and compares them with the Slovenian Action Plan. It notes that, as a particularly important topic, the legislator has exposed the prevention of discrimination, protection of the environment, the protection of fundamental labor rights, and the development of an obligation to review human rights. This thesis compares good practices of foreign and Slovenian companies. In particular, the state-owned ones are particularly active in this area, although they could be more active. At the end it also analyzes the Ombudsman's reports. Based on all these analyses the thesis establishes that the human rights in business in Slovenia are relatively well respected, but there is room for improvement.


Nazaj