Repository of colleges and higher education institutions

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Evropsko teritorialno sodelovanje na transnacionalni ravni : magistrska naloga
Authors:ID Hozjan, Nada (Author)
ID Modic, Dolores (Mentor) More about this mentor... New window
Files:.pdf RAZ_Hozjan_Nada_i2016.pdf (2,58 MB)
MD5: 197DFD7D7E16F90C0B515AD02B010417
 
Language:Slovenian
Work type:Master's thesis/paper
Typology:2.09 - Master's Thesis
Organization:FUDS - School of advanced social studies
Abstract:Zaradi vse večje globalizacije, ki se uveljavlja tudi na območju Evropske unije (EU), se mobilnost ljudi, blaga in kapitala povečuje, razdalje med prebivalci Unije so vse manjše, državne meje izginjajo in integracija je v polnem razmahu. Odločitve, ki se sprejemajo danes, bodo krojile življenjske pogoje generacij za nami. Zato je izrednega pomena, da si države članice Unije prizadevajo za zagotovitev skladnega razvoja in za zmanjšanje razlik v razvitosti med posameznimi deli EU. V ta namen EU izvaja kohezijsko politiko, katere bistven element predstavlja teritorialno transnacionalno sodelovanje kot oblika finančnega instrumenta Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Začetki teritorialnega sodelovanja segajo v leto 1990, ko je Evropska komisija za doseganje solidarnosti med različnimi območji EU vzpostavila t. i. Pobude Skupnosti INTERREG. Od finančne perspektive 2007–2013 dalje pa teritorialno sodelovanje postane samostojen cilj evropske kohezijske politike, ki svoje delovanje usklajuje in povezuje s programom splošne politike EU in makroregionalnimi strategijami. Transnacionalni programi podpirajo sodelovanje na vsebinskih področjih strateškega pomena in tako sooblikujejo skupne razvojne rešitve za skupne izzive posameznega območja. Transnacionalno dodano vrednost je moč ovrednotiti s štirimi glavnimi vidiki, ko so: • usklajeno upravljanje splošnih dobrin, ki so v skupni rabi vsaj treh držav (npr. cestno omrežje, upravljanje porečij in naravnih habitatov); • prenos znanja; • priprava skupnih razvojnih rešitev za skupne izzive; • usklajevanje politik na transnacionalni ravni. Slovenija je bila pri vključevanju v programe teritorialno transnacionalnega sodelovanja vključena že pred vstopom v EU, polnopravno članstvo in pravico do koriščenja finančnih sredstev ESRR pa je pridobila z vstopom v EU, to je maja leta 2004. Že od vsega začetka pa slovenski projektni partnerji pišejo zgodbo o uspehu tako po številu odobrenih projektov kot tudi po obsegu alokacije sredstev.
Keywords:Interreg, programi evropskega sodelovanja, makroregionalne strategije, strateško usmerjen razvoj, magistrske naloge
Place of publishing:Logatec
Place of performance:Logatec
Publisher:[N. Hozjan]
Year of publishing:2016
Year of performance:2016
Number of pages:74 str., [25] str. pril.
PID:20.500.12556/ReVIS-7926 New window
COBISS.SI-ID:4722683 New window
UDC:327
Note:Ov. nasl.: Magistrska naloga študijskega programa druge stopnje;
Publication date in ReVIS:27.07.2021
Views:1183
Downloads:45
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Secondary language

Language:English
Abstract:The rise of globalisation, which is an increasingly common phenomenon in the European Union (EU) as well, means more free movement of people, goods and capital, shorter distances between EU citizens, less and less borders, and rapid integration. The decisions being taken today will shape the lives of the future generations. It is therefore vital that the EU member states strive to ensure coherent development of individual parts of the EU, which is implementing a cohesion policy for that purpose. Territorial transnational cooperation is an important element and one the instruments of the European Regional Development Fund (ERDF). Territorial transnational cooperation emerged in 1990 when the European Commission established the INTERREG initiative to achieve solidarity among different areas of the EU. The 2007–2013 financial perspective has turned territorial cooperation into an independent goal of the European cohesion policy, which harmonises its activities with the general EU policy and Macro-Regional strategies. As for the transnational programmes, they focus on promoting cooperation in strategically significant areas and help build joint development solutions for common challenges of individual areas. Transnational added value can be evaluated with four main aspects: • harmonised management of common goods shared by at least three countries (i.e. road networks, watershed and natural habitat management); • knowledge transfer; • common development solutions to common challenges; • policy harmonisation at the transnational level. Slovenia has been involved in the EU programmes of territorial transnational cooperation even before becoming a full member of the EU in May 2004 when it also gained the right to benefit from ERDF funds. Slovene project partners have been very successful from the very beginning in terms of the number of approved projects and the scope of allocated funds.


Back