| | Naslov: | Socialna spletna omrežja kot sredstvo zadovoljevanja posameznikovih potreb : magistrska naloga | 
|---|
 | Avtorji: | ID Ložar, Petra (Avtor) ID Macur, Mirna (Mentor) Več o mentorju...
  | 
|---|
 | Datoteke: | Gradivo nima datotek. Gradivo je morda fizično dosegljivo v knjižnici fakultete, zalogo lahko preverite v COBISS-u.  | 
|---|
 | Jezik: | Slovenski jezik | 
|---|
 | Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga | 
|---|
 | Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo | 
|---|
 | Organizacija: | FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije 
 | 
|---|
 | Opis: | Temeljni namen pričujoče magistrske naloge je, raziskati, katere posameznikove psihološke 
potrebe zadovoljujemo z uporabo spletnih socialnih omrežij, primer Facebooka. V ta namen 
sem povabila k sodelovanju dve po starosti različni skupini in izvedla raziskavo s pomočjo 
metode fokusne skupine. Odločitev za fokusno skupino se mi je zdela prava zaradi tega, ker 
so do sedaj podobna raziskovalna vprašanja obdelovali z metodo anketiranja in to predvsem 
za namene oglaševanja. V vsaki skupini je sodelovalo sedem uporabnikov spletnega 
socialnega omrežja Facebook. Za dve po starosni različni skupini sem se odločila zaradi 
primerljivosti in domneve, da se glede na starost pomen potreb spreminja. Zanimalo me je, 
katere so psihološke potrebe, ki jih uporabnik ima, in ali jih zadovoljimo z uporabo 
Facebooka. Po predhodnih raziskavah s podobno tematiko je najbolj obiskano svetovno 
spletno omrežje prav Facebook. V nizu vprašanj, ki sem jih zastavila v obeh skupinah, sem si 
zastavila aplikativen cilj in sicer prepoznati psihološke potrebe, ki jih morda v realnem svetu 
ne moremo tako hitro in enostavno zadovoljiti kot v virtualnem. Koncept svetovnega spleta 
lahko razumemo tudi kot sistem za ustvarjanje, razvrščanje in povezovanje dokumentov, po 
katerih je zlahka brskati po internetu. A za spletna socialna omrežja velja, da ponujajo nekaj 
več in da so predvsem plod povezovanja posameznikov, ki na ta način zadovoljujejo določene 
potrebe. Rezultati obeh fokusnih skupin so bili zelo podobni, a vendar so se v nekaterih 
segmentih razlikovali. Na koncu sem rezultate ene in druge skupine primerjala ter zaključila z 
ugotovitvijo, da so psihološke potrebe obeh v večini enake. S pomočjo analize pridobljenih 
podatkov sem na primeru uporabe Facebooka potrdila tudi Katzevo teorijo zadovoljevanja 
potreb, ki temelji na petih predpostavkah. V sklepnem delu sem podala še svoje razmišljanje o 
morebitnem dolgoročnem vplivu na mlajše generacije, ki najbolj množično uporabljajo to 
spletno socialno omrežje. | 
|---|
 | Ključne besede: | potrebe, zadovoljevanje potreb, množični mediji, internet, splet 2.0, spletna skupnost, spletno socialno omrežje, Facebook | 
|---|
 | Kraj izida: | Ljubljana | 
|---|
 | Kraj izvedbe: | Ljubljana | 
|---|
 | Založnik: | [P. Ložar] | 
|---|
 | Leto izida: | 2011 | 
|---|
 | Leto izvedbe: | 2011 | 
|---|
 | Št. strani: | 67 str., [60] f. pril. | 
|---|
 | PID: | 20.500.12556/ReVIS-7940  | 
|---|
 | UDK: | 316.472.4-027.44:004.738.5 | 
|---|
 | COBISS.SI-ID: | 1024325697  | 
|---|
 | Datum objave v ReVIS: | 27.07.2021 | 
|---|
 | Število ogledov: | 2282 | 
|---|
 | Število prenosov: | 0 | 
|---|
 | Metapodatki: |      | 
|---|
 | : | Kopiraj citat | 
|---|
 |  |  | | Objavi na: |  | 
|---|
 
    Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
    podrobnosti ali sproži prenos. |