Title: | Diplomanti na prehodu iz izobraževanja v zaposlitev v času družbene krize : doktorska disertacija |
---|
Authors: | ID Podmenik, Darka (Author) ID Jelovac, Dejan (Mentor) More about this mentor... ID Ivančič, Angela (Comentor) |
Files: | DR_Podmenik_Darka_i2012.pdf (1,95 MB) MD5: 68E0919CDEFA2EECF1B5FA0094BBA5B4
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Dissertation |
---|
Typology: | 2.08 - Doctoral Dissertation |
---|
Organization: | FUDS - School of advanced social studies
|
---|
Abstract: | V zadnjih dveh desetletjih se je pomembno povečala izobraženost prebivalcev evropskih
držav, še posebej mladih, zmanjšala pa so se jamstva, da višja izobrazba zagotavlja boljše
zaposlitve. Za ustrezno zaposlitev postajajo vse bolj pomembna neformalno pridobljena
znanja in veščine ter sposobnost nadgrajevanja formalnih zanj. Te nove zahteve še posebej
prizadenejo populacijo mladih iskalcev prve zaposlitve, v času ekonomske krize pa vse bolj
tudi tiste z najvišjimi stopnjami izobrazbe. Poglavitni namen doktorskega dela je iskanje
odgovora na vprašanje, ali je mogoče zmanjšati negotovost zaposlitvenih izidov za mlade z
visokošolsko izobrazbo. In to s samo-vlaganji v (dodatno) izobraževanje, informiranje,
mreženje, tj. vlaganji v individualni človeški in socialni kapital. V središču proučevanja so
prehodi mladih (diplomantov) iz izobraževanja v zaposlitev in to na dveh ravneh: evropski in
slovenski. S sekundarno analizo podatkov evropskih raziskav o prehodu diplomantov v
zaposlitev ugotavljamo katere vrste in oblike vlaganj v človeški in socialni kapital in katere
kompetence, pridobljene med študijem, pomembno vplivajo na zaposlitvene izide po diplomi.
Izsledki sekundarne analize kažejo, da le povsem določene vrste in oblike vlaganj v človeški
kapital ter določene kompetence pozitivno vplivajo na hitrejšo in uspešnejšo zaposlitev po
diplomi. Za zelo pomembne so se namreč pokazale razlike med proučevanimi evropskimi
državami, ki ovirajo izpeljavo splošnih zaključkov. S časovno primerjalno študijo slovenskih
študentov višjih letnikov študijskih smeri po katerih že več let ni povpraševanja na trgu dela
ugotavljamo porast njihovih vlaganj v človeški in socialni kapital v času ekonomske krize.
Rezultati študije so pokazali, da proučevani študentje na splošno niso povečali svojih vlaganj
v človeški kapital. Povečali tudi niso vlaganj v individualni socialni kapital. So pa uporabili
socialni kapital, ki so ga imeli na razpolago, za pridobitev nekaterih kompetenc, ki lahko
izboljšajo njihov položaj na trgu dela po končani diplomi. |
---|
Place of publishing: | Ljubljana |
---|
Place of performance: | Ljubljana |
---|
Publisher: | [D. Podmenik] |
---|
Year of publishing: | 2012 |
---|
Year of performance: | 2012 |
---|
Number of pages: | 162, [28] str. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-8037 |
---|
COBISS.SI-ID: | 32043613 |
---|
UDC: | 331.54:378(043.3) |
---|
Publication date in ReVIS: | 28.07.2021 |
---|
Views: | 1109 |
---|
Downloads: | 106 |
---|
Metadata: | |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |