Naslov: | Diplomanti na prehodu iz izobraževanja v zaposlitev v času družbene krize : doktorska disertacija |
---|
Avtorji: | ID Podmenik, Darka (Avtor) ID Jelovac, Dejan (Mentor) Več o mentorju... ID Ivančič, Angela (Komentor) |
Datoteke: | DR_Podmenik_Darka_i2012.pdf (1,95 MB) MD5: 68E0919CDEFA2EECF1B5FA0094BBA5B4
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Doktorska disertacija |
---|
Tipologija: | 2.08 - Doktorska disertacija |
---|
Organizacija: | FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
|
---|
Opis: | V zadnjih dveh desetletjih se je pomembno povečala izobraženost prebivalcev evropskih
držav, še posebej mladih, zmanjšala pa so se jamstva, da višja izobrazba zagotavlja boljše
zaposlitve. Za ustrezno zaposlitev postajajo vse bolj pomembna neformalno pridobljena
znanja in veščine ter sposobnost nadgrajevanja formalnih zanj. Te nove zahteve še posebej
prizadenejo populacijo mladih iskalcev prve zaposlitve, v času ekonomske krize pa vse bolj
tudi tiste z najvišjimi stopnjami izobrazbe. Poglavitni namen doktorskega dela je iskanje
odgovora na vprašanje, ali je mogoče zmanjšati negotovost zaposlitvenih izidov za mlade z
visokošolsko izobrazbo. In to s samo-vlaganji v (dodatno) izobraževanje, informiranje,
mreženje, tj. vlaganji v individualni človeški in socialni kapital. V središču proučevanja so
prehodi mladih (diplomantov) iz izobraževanja v zaposlitev in to na dveh ravneh: evropski in
slovenski. S sekundarno analizo podatkov evropskih raziskav o prehodu diplomantov v
zaposlitev ugotavljamo katere vrste in oblike vlaganj v človeški in socialni kapital in katere
kompetence, pridobljene med študijem, pomembno vplivajo na zaposlitvene izide po diplomi.
Izsledki sekundarne analize kažejo, da le povsem določene vrste in oblike vlaganj v človeški
kapital ter določene kompetence pozitivno vplivajo na hitrejšo in uspešnejšo zaposlitev po
diplomi. Za zelo pomembne so se namreč pokazale razlike med proučevanimi evropskimi
državami, ki ovirajo izpeljavo splošnih zaključkov. S časovno primerjalno študijo slovenskih
študentov višjih letnikov študijskih smeri po katerih že več let ni povpraševanja na trgu dela
ugotavljamo porast njihovih vlaganj v človeški in socialni kapital v času ekonomske krize.
Rezultati študije so pokazali, da proučevani študentje na splošno niso povečali svojih vlaganj
v človeški kapital. Povečali tudi niso vlaganj v individualni socialni kapital. So pa uporabili
socialni kapital, ki so ga imeli na razpolago, za pridobitev nekaterih kompetenc, ki lahko
izboljšajo njihov položaj na trgu dela po končani diplomi. |
---|
Kraj izida: | Ljubljana |
---|
Kraj izvedbe: | Ljubljana |
---|
Založnik: | [D. Podmenik] |
---|
Leto izida: | 2012 |
---|
Leto izvedbe: | 2012 |
---|
Št. strani: | 162, [28] str. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-8037 |
---|
UDK: | 331.54:378(043.3) |
---|
COBISS.SI-ID: | 32043613 |
---|
Datum objave v ReVIS: | 28.07.2021 |
---|
Število ogledov: | 1107 |
---|
Število prenosov: | 106 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |