Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Primerjava implementacije javnih politik zaposlovanja mladih na območju Mestne občine Nova Gorica in Občine Ajdovščina : diplomska naloga visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje
Avtorji:ID Istenič, Maruša (Avtor)
ID Valentinčič, Dejan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Istenic_Marusa_i2017.pdf (1,20 MB)
MD5: 40F40E920A1FFD366F1DC01C387A7CBB
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Diplomska naloga preučuje implementacijo javnih politik zaposlovanja mladih na območju Mestne občine Nova Gorica in Občine Ajdovščina. Namen je, da se na podlagi pozitivnih praks iz ene občine predlaga ukrepe v drugi občini in obratno. Diplomsko nalogo sestavljata dva dela. Teoretični del predstavlja pojme javne politike, policy analize, njen potek in zakonodajne ureditve zaposlovanja mladih v Sloveniji. To so tudi izhodišča za nadaljnjo analizo in kasneje primerjavo javnih politik. Empirični del diplomske naloge predstavlja po poteku policy analize dva pristopa k preučevanju. Prvi pristop je »od zgoraj navzdol«, pri katerem smo predstavili javnopolitične igralce na področju zaposlovanja mladih in javne politike, ki jih sprejemajo. Preučili smo javnopolitične igralce vse od nivoja Evropske unije, državnega nivoja in kasneje konkretne javne politike občin Nova Gorica in Ajdovščina. Pri drugem pristopu »od spodaj navzgor« smo informacije pridobili z intervjuji s ključnimi državnimi in civilnodružbenimi igralci v preučevanih občinah. Ugotovili smo, da je Občina Ajdovščina veliko prej zaznala problematiko zaposlovanja mladih kot pomembno in prej začela z ukrepi reševanja. Leta 2012 je sprejela Strategijo za mlade v občini Ajdovščina, v občini Nova Gorica pa je strategija v fazi obravnave. Kot razliko opažamo pomanjkanje civilnodružbenih igralcev, ki bi se ukvarjali s tematiko in izvajali sprejete javne politike v Novi Gorici. V občini Ajdovščina se s tem področjem bolj konkretno ukvarjajo organizacije Mladinski svet in Inštitut za mladinsko politiko. Dostop do političnih odločevalcev bolje ocenjujejo v Ajdovščini, predvsem z vidika upoštevanja predlogov in ne toliko možnosti predlogov. Kot rešitev v občini Nova Gorica vidimo predvsem možnost spodbud za participacijo mladih v institucijah (obuditev Mladinskega sveta), ki bi vodila tudi do boljše implementacije sprejetih ukrepov na področju zaposlovanja mladih in večjega nadzora.
Ključne besede:zaposlovanje mladih, implementacija javnih politik, Mestna občina Nova Gorica, Občina Ajdovščina, policy analiza, diplomske naloge
Kraj izida:Šempeter pri Gorici
Kraj izvedbe:Šempeter pri Gorici
Založnik:[M. Istenič]
Leto izida:2017
Leto izvedbe:2017
Št. strani:56 str., [58] str. pril.
PID:20.500.12556/ReVIS-8087 Novo okno
UDK:331.5
COBISS.SI-ID:26605315 Novo okno
Datum objave v ReVIS:29.07.2021
Število ogledov:1299
Število prenosov:72
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The subject of thesis is implementation of public policies of youth employment on the area of Municipality of Nova Gorica and Municipality of Ajdovščina. The purpose is to make suggestions for better implementation based on positive experiences in one municipality for the other and inversely. Dissertation is written in two parts. Theoretical part represents concepts of public policy, policy analysis, its course and legislation of youth employment in Slovenia. That is the basis for the analysis and comparison of public policies. Empirical part of my thesis is representing two approaches to policy analysis. First one is top-down approach which is representing public policies of youth employment and public policy actors accepting them. We are going to study public policy actors of European Union, Slovenia and Municipalities of Nova Gorica and Ajdovščina. Second is bottom-up approach where we interwieved key government and civil-society actors in studied municipalities. We figured that Municipality of Ajdovščina noticed youth unemployment earlier and started with steps towards saving it. In 2012 Ajdovščina had applied Strategy for youth in Municipality of Ajdovščina, while in Nova Gorica it is being applied in the end of year 2017. Difference between municipalities is also in lack of civil-society actors who work in the area of youth employment in Nova Gorica. In Ajdovščina key civil-society actors are Youth Council in Institute for youth policies. Access to decision-makers is better reviewed in Ajdovščina, mostly because they are taking into account proposals and not options of proposals. As solution, we first see stimulations in youth participation (revival of Youth Council) which would lead to better implementation of measures on youth employment in Nova Gorica. We also suggest more variety of public policy mechanisms such as examples of government actors in employing youth, constitution policies and more coordination in accepting measures on boosting youth employment.


Nazaj