Title: | Ali dober ESS projekt lahko dvigne socialni in kulturni kapital Romov v Sloveniji? : diplomska naloga visokošolskega univerzitenega [!] študijskega programa prve stopnje |
---|
Authors: | ID Horvat, Sandi (Author) ID Makarovič, Matej (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | RAZ_Horvat_Sandi_i2014.pdf (1,41 MB) MD5: 50E0EE228EFC5AE1DAD2BB9354FBAE13
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Bachelor thesis/paper |
---|
Typology: | 2.11 - Undergraduate Thesis |
---|
Organization: | FUDS - School of advanced social studies
|
---|
Abstract: | Diplomska naloga se nanaša na vprašanje v kolikšni meri, če sploh, lahko dobro zastavljen
projekt Evropskega socialnega sklada (ESS) za Rome dvigne njihov socialni in kulturni
kapital z izvajanjem različnih aktivnosti (predvsem učne pomoči) za romske otroke in
mladino.
Stereotipno razmišljanje o Romih v Sloveniji je takšno, da so Romi neizobražena skupnost in
po večini brezposelni. Zaradi tovrstnega razmišljanja tudi domneva, da bi naj romski učenci v
šoli imeli veliko težav z osvajanjem učne snovi. Ne glede na stereotipe je romska kultura zelo
razširjena in znana, tako v Sloveniji, kakor po svetu.
Podrobneje sem raziskal do sedaj edina tovrstna projekta na področju izobraževanja za Rome
v Sloveniji in sicer projekt romskih pomočnikov (UVRVI I.) in Dvig socialnega in kulturnega
kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti. V kolikšni meri v tako velikih
projektih sodelujejo romske organizacije? Kako v takem primeru sestaviti tim ljudi (Romov)
in finančni načrt organizacije za uspešno izvajanje ključne aktivnosti – učno pomoč učencem
Romom?
Na to temo v Sloveniji še ni bilo veliko napisanega, o uspešnosti rezultatov pa lahko govorimo
samo, če tovrstni projekti potekajo vsaj nekaj let. V Sloveniji sta dosedanja ESS projekta za
Rome na področju izobraževanja bila v večinski meri zastavljena kot izvajanje učne pomoči
romskim učencem. Izvajale pa so se tudi aktivnosti za mladino in starše za bolj uspešnejše
vključevanje v otrokov izobraževalni proces in samo družbo. Opravil sem tudi terensko delo
intervjujev s starši romskih otrok, ki so bili nekaj let vključeni v učno pomoč v omenjenih
projektih in s starši, ki svojih otrok niso vključili v aktivnosti omenjenih projektov. Na podlagi
analize intervjujev bomo dobili odgovor na vprašanje ali so tovrstne aktivnosti res ključnega
pomena pri dvigu otrokovega učnega uspeha in posledično boljše izobrazbe ter zaposlitve. |
---|
Keywords: | Romi, ESS projekti, učna pomoč, učni uspeh, socialni kapital Romov, kulturni kapital Romov |
---|
Place of publishing: | Vadarci |
---|
Place of performance: | Vadarci |
---|
Publisher: | [S. Horvat] |
---|
Year of publishing: | 2014 |
---|
Year of performance: | 2014 |
---|
Number of pages: | 42 str., [5] str. pril. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-8099  |
---|
COBISS.SI-ID: | 1024650305  |
---|
UDC: | 316.334:323.15(=214.58)(497.4):37 |
---|
Note: | Na ov.: Diplomska naloga : visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje;
|
---|
Publication date in ReVIS: | 29.07.2021 |
---|
Views: | 1742 |
---|
Downloads: | 70 |
---|
Metadata: |  |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |