Naslov: | Ali dober ESS projekt lahko dvigne socialni in kulturni kapital Romov v Sloveniji? : diplomska naloga visokošolskega univerzitenega [!] študijskega programa prve stopnje |
---|
Avtorji: | ID Horvat, Sandi (Avtor) ID Makarovič, Matej (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | RAZ_Horvat_Sandi_i2014.pdf (1,41 MB) MD5: 50E0EE228EFC5AE1DAD2BB9354FBAE13
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
|
---|
Opis: | Diplomska naloga se nanaša na vprašanje v kolikšni meri, če sploh, lahko dobro zastavljen
projekt Evropskega socialnega sklada (ESS) za Rome dvigne njihov socialni in kulturni
kapital z izvajanjem različnih aktivnosti (predvsem učne pomoči) za romske otroke in
mladino.
Stereotipno razmišljanje o Romih v Sloveniji je takšno, da so Romi neizobražena skupnost in
po večini brezposelni. Zaradi tovrstnega razmišljanja tudi domneva, da bi naj romski učenci v
šoli imeli veliko težav z osvajanjem učne snovi. Ne glede na stereotipe je romska kultura zelo
razširjena in znana, tako v Sloveniji, kakor po svetu.
Podrobneje sem raziskal do sedaj edina tovrstna projekta na področju izobraževanja za Rome
v Sloveniji in sicer projekt romskih pomočnikov (UVRVI I.) in Dvig socialnega in kulturnega
kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti. V kolikšni meri v tako velikih
projektih sodelujejo romske organizacije? Kako v takem primeru sestaviti tim ljudi (Romov)
in finančni načrt organizacije za uspešno izvajanje ključne aktivnosti – učno pomoč učencem
Romom?
Na to temo v Sloveniji še ni bilo veliko napisanega, o uspešnosti rezultatov pa lahko govorimo
samo, če tovrstni projekti potekajo vsaj nekaj let. V Sloveniji sta dosedanja ESS projekta za
Rome na področju izobraževanja bila v večinski meri zastavljena kot izvajanje učne pomoči
romskim učencem. Izvajale pa so se tudi aktivnosti za mladino in starše za bolj uspešnejše
vključevanje v otrokov izobraževalni proces in samo družbo. Opravil sem tudi terensko delo
intervjujev s starši romskih otrok, ki so bili nekaj let vključeni v učno pomoč v omenjenih
projektih in s starši, ki svojih otrok niso vključili v aktivnosti omenjenih projektov. Na podlagi
analize intervjujev bomo dobili odgovor na vprašanje ali so tovrstne aktivnosti res ključnega
pomena pri dvigu otrokovega učnega uspeha in posledično boljše izobrazbe ter zaposlitve. |
---|
Ključne besede: | Romi, ESS projekti, učna pomoč, učni uspeh, socialni kapital Romov, kulturni kapital Romov |
---|
Kraj izida: | Vadarci |
---|
Kraj izvedbe: | Vadarci |
---|
Založnik: | [S. Horvat] |
---|
Leto izida: | 2014 |
---|
Leto izvedbe: | 2014 |
---|
Št. strani: | 42 str., [5] str. pril. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-8099 |
---|
UDK: | 316.334:323.15(=214.58)(497.4):37 |
---|
COBISS.SI-ID: | 1024650305 |
---|
Opomba: | Na ov.: Diplomska naloga : visokošolskega univerzitetnega študijskega programa prve stopnje;
|
---|
Datum objave v ReVIS: | 29.07.2021 |
---|
Število ogledov: | 1435 |
---|
Število prenosov: | 69 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |