Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Ključni dejavniki uspeha slovenskih biotehnoloških podjetij : doktorska disertacija
Avtorji:ID Breščanski, Simona (Avtor)
ID Rončević, Borut (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Brescanski_Simona_i2020.pdf (3,30 MB)
MD5: 861235CC3D7CAACB0E2FA5854D55142E
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Biotehnološko podjetništvo je ena ključnih gonilnih sil inovativnosti, razvoja in napredka sodobnega gospodarstva. Doktorska disertacija se osredotoča na uspeh slovenskih biotehnoloških podjetij, ki je primerljiv z igranjem na srečo, zato je pomembno iskanje gradnikov, dejavnikov ali razlogov, zakaj nekaterim biotehnološkim podjetjem uspe in postanejo zgodba o uspehu, druga pa propadejo. Odkritje »čudežne« formule bi prineslo številne prednosti, njen približek pa bi predstavljal vodilo pri zasnovi, prestrukturiranju ali celo oblikovanju trajnih biotehnoloških podjetij. Teoretični del se usmeri na analizo sekundarnih virov, empirični del pa temelji na kvalitativni raziskovalni paradigmi. Izvedeni so globinski intervjuji z desetimi osebami, vpletenimi v vodenje biotehnoloških podjetij. Uporabljena kvalitativna metoda raziskovanja omogoči usmeritev v vsebino odgovorov in njihovo osvetlitev z različnih vidikov. Glavno raziskovalno vprašanje je iskanje ključnih dejavnikov uspeha slovenskih biotehnoloških podjetij; sestavljeno je iz treh podvprašanj, in sicer želi ugotoviti, 1) kako upravljavci slovenskih biotehnoloških podjetij dojemajo in določajo uspeh, 2) kateri kazalniki so najustreznejši za prikaz uspešnosti njihovega poslovanja ter 3) kateri so tisti dejavniki, ki v preučevani panogi vplivajo na doseganje uspešnosti oziroma to zagotavljajo. Analiza podatkov temelji na večstopenjskem pristopu kvalitativne analize vsebine. Rezultati kažejo, da je podjetje uspešno takrat, ko dosega zastavljene cilje, ki pa niso samo ekonomski. Glede na rezultate raziskave je eden najpomembnejših zunanjih dejavnikov za oteženo poslovanje nestimulativno poslovno okolje in zelo majhen trg. Tudi nestimulativni notranji dejavniki, kot je pomanjkanje poslovne miselnosti, usposobljenih managerjev in članov teama ter finančnih sredstev, izhajajo iz slabosti zunanjega okolja. Rezultati raziskave so pokazali, da so ključni dejavniki uspeha biotehnološkega podjetja oblikovanje in ponotranjenje vizije, poslanstva in strategije podjetja, postavitev vrhunskega managerja, predan in strasten team, delovanje v pozitivni organizacijski klimi, sposobnost predvidevanja, prilagajanja in timing, vzpostavitev partnerstev, zmagovalni produkt ter delovanje v stimulativnem poslovnem okolju. Lahko trdimo, da je vodenje doseganje rezultatov s pomočjo svojih sodelavcev, zato je poleg ideje pomembna izvedba, predvsem oblikovanje teama sodelavcev, iz katerih je mogoče izvleči najboljše tudi v manj ustreznem okolju.
Ključne besede:uspešnost, kazalniki, dejavniki, kvalitativne raziskave
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[S. Brešćanski]
Leto izida:2020
Leto izvedbe:2020
Št. strani:247 str., [45] str. pril.
PID:20.500.12556/ReVIS-8119 Novo okno
UDK:005.336.1:60(497.4)(043.3)
COBISS.SI-ID:56590851 Novo okno
Opomba:Študijski program Sociologija;
Datum objave v ReVIS:13.08.2021
Število ogledov:1235
Število prenosov:98
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Biotechnology entrepreneurship is one of the key driving forces behind the invention capability, development and progress of the modern economics. The doctoral thesis focuses on the success of Slovenian biotech companies which can, unfortunately, be compared with gambling. Consequently, searching for an 'ultimate' formula for success or the reasons why some biotech companies succeed and become success stories while others fail, is of crucial importance. Finding such a formula would result in many positive effects, and a good estimation could provide the guidelines for start-ups, company reorganisation or creation of sustainable biotech companies. The theoretical part focuses on secondary analysis, whereas the empirical part is based on a qualitative research paradigm. We have performed in-depth interviews with ten persons involved in the management of biotech companies. The qualitative research method allowed us to focus on the content of the answers and highlight them from different perspectives. The main research question was to find the key success factors of Slovenian biotech companies. It consisted of three elements: 1) how managers of Slovenian biotech companies perceive and determine success, 2) which indicators are the most relevant to present the business performance and 3) what are the factors that determinate their performance. Data analysis is based on a multilevel approach to qualitative content analysis. The results show that the company is successful when it achieves its goals, which are not only economic. According to the results of the empirical research, one of the biggest external factors is a non-stimulating business environment and a very small market. Also, some critical internal factors such as lack of business mind-set, trained managers with a proven track record, team members and financial resources stem from the weaknesses of the external environment. The results of the research have shown that the key factors for the success of a biotech company are the formation and internalization of the vision, mission and strategy of the company, the appointment of the top manager, a dedicated and passionate team, working in a positive organizational climate, the ability of anticipation, adaption and timing, establishing partnerships, the winning product, as well as working in a stimulating business environment. Business management can be simply understood as achieving a goal with a team. In addition to the idea, it is also important for the creation of a team, which can implement the idea into tangible results in the appropriate environment.


Nazaj