Title: | Srečanje dveh poslovnih kultur: primerjava ZDA in Slovenije : magistrska naloga |
---|
Authors: | ID Velikanje, Marko (Author) ID Raspor, Andrej (Mentor) More about this mentor... |
Files: | RAZ_Velikanje_Marko_i2022.pdf (797,24 KB) MD5: 29B1E5E805FC0B10E746A161788477CE
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FUDS - School of advanced social studies
|
---|
Abstract: | Zaradi globalizacije so mogoča čedalje pogostejša kulturna stikanja. Cilj raziskave v tem
magistrskem delu je bil proučiti poslovni kulturi ZDA in Slovenije ter prednosti ali težav
njunega medsebojnega srečanja. Teoretično raziskovanje je dopolnjeno z empiričnim
raziskovanjem, izvedenim s polstrukturiranimi intervjuji. Na podlagi empirične raziskave je
mogoče sklepno ugotoviti: da so med podjetji v različnih poslovnih okoljih zanesljivo razlike,
te ne izhajajo nujno le iz poslovnega sveta, ampak iz življenja ljudi in družbe v zadevni državi
na splošno. Nekatere razlike so predvsem v tem, kako pristopiti k prepričanju za poslovno
sodelovanje. Američani so bolj odprti za poslovanje in prej zaupajo v poslovno sodelovanje,
Slovenci pa so močno stisnjeni v kalupe administracije. Ni mogoče neposredno primerjati
poslovanja kar v vseh državah povprek. Ugotoviti pa je mogoče še, da so v ameriških podjetjih
s komunikacijo bolj odkriti, dobiti je mogoče več informacij kot v Sloveniji. Komunikacija je
bolj realna in odgovori so bolj pošteni, slovenski poslovneži so bolj zadržani na sestankih in
redko povedo informacije. Vtisi poslovanja Američanov s Slovenci kažejo, da se slovenski
način dela močno razlikuje od ameriškega, vendar tisti, ki poslujejo tudi z drugimi evropskimi
državami, ugotavljajo, da se slovenski način dela ne razlikuje pomembno od preostalega
evropskega. Je pa mogoče opaziti razlike v delu in ravnanju družb in poslovnih subjektov zunaj
Evrope. Poslovneži, ki so sodelovali v raziskavi, so izrecno opozorili na razlike poslovanja z
azijskimi podjetji, saj naj bi bila načina poslovanja in komunikacije pomembno različna od
tistih v drugih okoljih. Ključno pri tem je, so poudarili, da se je nujno poučiti o načinu
poslovanja v zadevnih državah, prepoznati te razlike, se ustrezno prilagoditi in usmeriti
poslovanje podjetja na tako pot, da ustreza poslovanju v zadevni tuji državi. Kot še ugotavljajo
sodelujoči v raziskavi, se v vsaki državi kultura in navade močno spreminjajo. |
---|
Keywords: | poslovna kultura, globalizacija, jezik, poslovanje, podjetništvo, magistrske naloge |
---|
Place of publishing: | Nova Gorica |
---|
Place of performance: | Nova Gorica |
---|
Publisher: | [M. Velikanje] |
---|
Year of publishing: | 2022 |
---|
Year of performance: | 2022 |
---|
Number of pages: | 74, [47] str. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-9523 |
---|
COBISS.SI-ID: | 125749507 |
---|
UDC: | 005.1 |
---|
Note: | Študijski program Medkulturni menedžment;
|
---|
Publication date in ReVIS: | 09.01.2023 |
---|
Views: | 918 |
---|
Downloads: | 80 |
---|
Metadata: | |
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |