1. Mednarodna pristanišča kot dejavniki razvoja regij : magistrsko deloNina Ribarič, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so obravnavana mednarodna pristanišča kot dejavnik razvoja regij, kar je predmet lokacijske teorije oziroma ekonomske geografije. Postavljeni sta dve hipotezi. Prva hipoteza se glasi: Mednarodna pristanišča so odločilni dejavniki razvoja regij. Analiza je pokazala, da mednarodna pristanišča, kot so Rotterdam, Antwerpen - Brugge in Hamburg, pomembno vplivajo na razvoj regij, v katerih se nahajajo. Ugotovljeno je bilo, da pristanišča niso pomembna le za pomorsko trgovino, temveč tudi za širši razvoj gospodarskih dejavnosti, vključno z logistiko, skladiščenjem in transportom. Raziskava je potrdila, da so pristanišča ključna za gospodarski razvoj regij, saj prispevajo k razvoju omrežij in dejavnosti v svojem zaledju. Lokacija pristanišč je pogosto določena z geografskimi dejavniki, kar pomeni, da so velika mednarodna pristanišča redka naravna dobrina, podobna drugim naravnim virom. Druga hipoteza pa se glasi: Koprsko pristanišče je pomembno za nacionalne interese in suverenost Slovenije. Analiza je potrdila, da ima koprsko pristanišče ključen pomen za nacionalne interese Republike Slovenije in njen razvoj. Ugotovljeno je bilo, da koprsko pristanišče zagotavlja pomembne gospodarske koristi regiji, v kateri se nahaja, ter za zaledje in druge dele Slovenije. Kljub temu pa obstajajo omejitve glede prihodnjega povečanja pretovora zaradi prostorskih omejitev. Primerjava z drugimi pristanišči v regiji (Trst, Reka, Benetke) je pokazala, da Koper skupaj s Trstom pokriva specifična tržišča, medtem ko Reka in Benetke nista neposredna konkurenta. Kljub konkurenčnemu okolju je koprsko pristanišče ključno za slovensko suverenost in razvoj, saj omogoča Sloveniji status pomorske države. Ključne besede: ekonomska geografija, lokacijska teorija, Luka Koper, avtonomni sistemi, mednarodna pristanišča, pomorska trgovina, regije, transportne poti, vplivno območje, zaledje Objavljeno v ReVIS: 26.02.2025; Ogledov: 286; Prenosov: 8
Celotno besedilo (4,66 MB) |
2. Trgovinska kalkulacija in prihodki v trgovini na drobnoTamara Glas, 2025, ni določena Opis: Trgovina je za kupca pomemben vir, kjer z nakupi pridobi izdelke, ki jih potrebuje. Z drugimi besedami lahko trgovino tako opredelimo tudi kot posrednik izdelkov. Ta opredelitev se povezuje z njeno glavno funkcijo, ki je posredovanje blaga od proizvajalca do kupca. Kupec pa osebno pozna samo tisto vrsto trgovine, ki je njemu najbolj uporabna, to je trgovina na drobno. Ta kupuje izdelke od trgovine na debelo in jih prodaja naprej. Opredelili bi jo lahko tudi kot zadnjo fazo menjalnega procesa. Trgovina na drobno s prodajo izdelkov vzpostavi stik med proizvajalcem in kupcem. Zanjo je pomembno tudi, da skrbi za ustrezen obseg svojega trgovskega blaga ter da je to kupcem na voljo na dostopnih lokacijah in ob pravem času. S prodajo omenjenega trgovskega blaga pa trgovina ustvarja svoje prihodke. Prihodkom v vseh trgovinah lahko rečemo tudi prihodki od prodaje. Kot že samo ime pove, so odvisni od obsega prodaje. Več izdelkov kot bo trgovina prodala, večji prihodek bo dosegla, vendar trgovine tudi načrtujejo prihodke od prodaje, ki jih želijo doseči. Za uresničitev svojih ciljev pa morajo ustrezno določiti cene, kar storijo s kalkulacijo cen. To je poseben postopek, s katerim lahko izračunamo nabavno, lastno in prodajno ceno. Trgovci morajo biti pri tem previdni, saj če bo maloprodajna cena previsoka, kupci ne bodo hoteli kupiti izdelkov. Tudi naša raziskava pokaže, da kalkulacija cen resnično vpliva na prihodke od prodaje. Celotna raziskava temelji na primeru trgovine X in podaja več zanimivih ugotovitev. Ključne besede: trgovina, prihodki, kalkulacija cen, trgovina na drobno, prihodki od prodaje Objavljeno v ReVIS: 20.02.2025; Ogledov: 381; Prenosov: 5
Celotno besedilo (700,68 KB) |
3. VPLIV PSIHOLOŠKIH SPROŽILCEV NA GENERACIJO Z PRI PRODAJI V FIZIČNI TRGOVINI NA PRIMERU OBLAČILNE INDUSTRIJENik Lacić, 2024, ni določena Opis: Vpliv psiholoških sprožilcev na nakupno vedenje generacije Z v oblačilni industriji zahteva poglobljeno razumevanje tržnih pristopov. Generacija Z, odraščajoča v digitalni dobi, ima
edinstvene nakupne navade, kar predstavlja izziv za fizične trgovine. Diplomsko delo raziskuje, kako psihološki sprožilci vplivajo na nakupne odločitve generacije Z v fizičnih trgovinah z oblačili. Identificira ključne sprožilce, ki povečujejo privlačnost izdelkov in ustvarjajo pozitivne nakupovalne izkušnje. Izvedeni so bili sinteza in povzemanje navedene literature ter analiza sekundarnih statističnih podatkov iz člankov in spletnih virov. Uporabljena sta bila
kvalitativni in kvantitativni pristop. Raziskava je potrdila pomembno vlogo psiholoških sprožilcev pri oblikovanju nakupnih odločitev generacije Z. Ključne besede: Psihološki sprožilci, generacija Z, oblačilna industrija, fizična trgovina, tržno komuniciranje, nakupno vedenje. Objavljeno v ReVIS: 15.12.2024; Ogledov: 412; Prenosov: 16
Celotno besedilo (828,38 KB) |
4. Zloraba prostitucije in trgovina z ljudmi za namene spolnega izkoriščanja skozi teorijo in slovensko sodno prakso : magistrsko deloAnja Sirk, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje problematike zlorabe prostitucije in trgovine z ljudmi za namene spolnega izkoriščanja, pri čemer skozi teorijo in slovensko sodno prakso raziskuje povezave med prostovoljno prostitucijo kot obliko seksualnega dela ter kaznivimi dejanji njene zlorabe in trgovine z ljudmi. V delu se obravnava, kako sta pojava prostitucije in trgovine z ljudmi prepletena s politikami nadzora in mejnih režimov ter kako se odpirajo pravna in moralna vprašanja, ki vključujejo človekove pravice, trg dela in seksualno industrijo. Medtem ko je trgovina z ljudmi globalno prepovedana in obravnavana kot kaznivo dejanje, pa obstajajo različni pristopi k ureditvi prostitucije. Delo ponuja vpogled v dve različni ureditvi prostitucije, in sicer legalizacijo in regulacijo ter kriminalizacijo po t. i. nordijskem modelu, pri čemer se analizira tudi vpliv teh ureditev na pojavnost trgovine z ljudmi. Pomemben prispevek raziskave je podan v analizi izkoriščanja v slovenski sodni praksi, saj je ugotovljeno, da se zakonski znak izkoriščanja razlaga vse bolj široko, kar ima pomembne posledice za pravno obravnavo teh kaznivih dejanj. Študija se spopada tudi z vprašanjem, ali se lahko prostitucija obravnava kot oblika dela, pri čemer predstavlja argumentacijo tako stališča, da prostitucije ne moremo obravnavati kot delo, kot tudi stališča, da jo lahko. Poleg tega raziskava na kratko preučuje tudi vpliv turizma na prostitucijo ter specifično obravnava problematiko v goriški regiji, kjer so tovrstni pojavi še posebej izraziti. Gonilo raziskave predstavljajo tri hipoteze, ki so jasno opredeljene v uvodnem delu, temeljito obravnavane v osrednjem delu, kjer so podprte z relevantno teorijo in sodno prakso, v zaključku pa sledi njihova potrditev ali zavrnitev. Ključne besede: prostitucija, zloraba prostitucije, trgovina z ljudmi, kaznivo dejanje, izkoriščanje, teorija in sodna praksa, seksualno delo Objavljeno v ReVIS: 03.12.2024; Ogledov: 402; Prenosov: 24
Celotno besedilo (2,36 MB) |
5. Vpliv rusko-ukrajinske krize na neto izvoz SlovenijeSimona Perše, 2024, ni določena Opis: Mednarodna trgovina je danes ključen del svetovnega gospodarstva in ustvarja medsebojno odvisnost med gospodarstvi. To pomeni, da makroekonomska dogajanja v eni državi vplivajo tudi na druge države. Pomembnejši dogodek, ki je v zadnjem času vplival na svetovno gospodarstvo in mednarodno trgovino, je ruska invazija na Ukrajino, ki se je začela februarja 2022. V magistrskem delu smo preučili vpliv ruske invazije na neto izvoz Slovenije v obdobju od novembra 2020 do vključno junija 2023. Pri tem smo analizirali vpliv na neto izvoz Slovenije kot celoto, neto izvoz v Rusijo in Ukrajino, neto izvoz mineralnih goriv in maziv ter živil in živih živali, hkrati pa smo preučili uvoz ruskih mineralnih goriv in maziv v Slovenijo. Podatke za analizo smo pridobili iz podatkovne baze Banke Slovenije in podatkovne baze SiStat. Ugotovili smo, da je bil vpliv invazije na neto izvoz Slovenije omejen na leto 2022 in da je zaradi invazije neto izvoz upadel. Izjema je le neto izvoz v Ukrajino, saj vojna nanj ni imela bistvenega vpliva. Razlog za upad neto izvoza je v hitrejši rasti uvoza nad izvozom. Tudi uvedene sankcije so imele velik vpliv na neto izvoz Slovenije v Rusijo. Zaradi navzkrižij med rezultati statističnih analiz in rezultati na podlagi grafičnega prikaza podatkov bi bilo morda smiselno skrajšati opazovano časovno obdobje in ponovno izvesti statistične analize. Ključne besede: mednarodna trgovina, neto izvoz, rusko-ukrajinska kriza, ruska invazija, Slovenija Objavljeno v ReVIS: 04.07.2024; Ogledov: 674; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,54 MB) |
6. Strategija trgovine pod kozolcem : diplomska naloga višjega strokovnega izobraževanjaJasna Čemažar, 2023, diplomsko delo Ključne besede: prodaja, trgovina, strategija, cene, trženje, konkurenca, anketa, povpraševanje, ponudba, ekološki izdelki, izbrana kakovost Objavljeno v ReVIS: 21.12.2023; Ogledov: 1125; Prenosov: 55
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Spletna trgovina z oblačili : ustanovitev, organizacija in vodenje blagovne znamkeEma Štucin, Gaja Kovač, 2023, strokovna monografija Opis: V tem
priročniku bomo raziskali osnovne koncepte in pomen spletnih trgovin ter zakaj so
postale nepogrešljiv del sodobnega poslovanja. Spletna trgovina ni več luksuz, temveč nuja
za podjetja vseh velikosti. Z njo se odpirajo vrata v svet, kjer so možnosti za rast in uspeh
neskončne. Z vprašanji sva se obrnili na podjetja Lisca, Zozo label in Kibuba, katerih odgovore lahko najdete na koncu vsakega poglavja. Ključne besede: spletna trgovina z oblačili, vodenje, organiziranje, priročniki Objavljeno v ReVIS: 18.12.2023; Ogledov: 1573; Prenosov: 27
Celotno besedilo (2,40 MB) |
8. |
9. |
10. Pravne napake pri delovanju spletnih trgovin v Republiki Sloveniji : magistrsko deloMaša Tomažič, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obdela pravne vidike, ki morajo biti upoštevani pri delovanju spletnih trgovin v Republiki Sloveniji. V nalogi je opredeljena regulativa, ki jo morajo lastniki spletnih trgovin pri njihovem delovanju upoštevati s poudarkom na varstvu osebnih podatkov uporabnikov v spletnih trgovinah. V praktičnem delu magistrskega dela je izvedena primerjalna analiza petih spletnih trgovin, ki delujejo na področju Republike Slovenije. Analiza zajema oceno skladnosti spletnih trgovin z veljavnimi zakoni in predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov in njihove politike zasebnosti, načine zbiranja in obdelave osebnih podatkov, ukrepe za varstvo teh podatkov ter informiranje uporabnikov o svojih pravicah in obveznostih v zvezi z obdelavo osebnih podatkov. Ugotovila sem, da spletne trgovine zelo dobro skrbijo za skladnost politike zasebnosti z zakonskimi in podzakonskimi akti Republike Slovenije in regulativo Evropske unije, zatakne pa se pri piškotkih (ki jih GDPR sicer prav tako pojmuje kot osebne podatke), ki jih spletne trgovine zbirajo. Slednje pripisujem tehnično zahtevnim rešitvam, ki jih marsikateri lastnik spletne trgovine sam (brez pomoči oseb z obsežnim znanjem programiranja) ne zna rešiti. Prav tako lahko opazimo precej odstopanja pri pravilnem prikazovanju cen. Tudi tukaj gre za tehnično rešitev, ki jo je v spletno trgovino treba implementirati. Ključne besede: spletna trgovina, GDPR, ZVOP-2, varstvo osebnih podatkov, varstvo potrošnikov Objavljeno v ReVIS: 09.10.2023; Ogledov: 1220; Prenosov: 44
Celotno besedilo (556,64 KB) |