1. |
2. Etika oglaševanja včeraj, danes, jutriBarbara Borštnar, 2024, ni določena Opis: Na kakšen način bodo oglaševalci privabljali kupce, je odvisno tudi od etičnosti menedžmenta organizacije. Da s svojim oglasom ne bi užalili potrošnikov, je potrebno upoštevati etična načela v oglaševanju. V Sloveniji to področje poleg zakonske podlage ureja Slovenski oglaševalski kodeks, ki je osnova pri presojanju posameznih oglasov na Oglaševalskem razsodišču. Vse to je bila osnova za raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti razsežnost etične ozaveščenosti med Slovenci na splošno, na področju oglaševanja in kaj pričakujejo v prihodnosti. Prišli smo do zaključka, da spol, starost in splošna izobrazba ne vplivajo pomembno pri zaznavanju etike in njenih kršitvah v oglasnih sporočilih. Ljudje izkazujejo velik interes za izobraževanje na področju etike, posledica pa je tudi pogostejše opažanje etičnih kršitev. Večina meni, da bo potreben večji poudarek na etiki, saj bi s tem lahko vplivali tako na ravnanje posameznikov, kot tudi na ravnanje medijev in podjetij. Ključne besede: etika, oglaševanje, etika v oglaševanju, etične kršitve, Slovenija Objavljeno v ReVIS: 07.09.2024; Ogledov: 217; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,68 MB) |
3. |
4. |
5. Marketinško komuniciranje in osebna prodaja v podjetju Kartem d.o.o.Mojca Ahac, 2023, diplomsko delo Opis: Dandanes se zaradi boljše informiranosti in izobraženosti kupcev dvigujejo standardi kakovosti in posledično količina truda, vloženega v poslovni odnos. O (ne)uspešnosti delovanja marketinškega komuniciranja odločajo jasni cilji in strategije ter razpoložljivi viri.
Podjetje Kartem d.o.o. kot glavni komunikacijski kanal uporablja osebno prodajo. V to vlagajo trud in sredstva, saj menijo, da osebni stik predstavlja večjo vrednost.
V prvem teoretskem delu diplomskega dela so predstavljeni problematika ter uporabljene metode in zastavljeni cilji. V drugem empiričnem delu je na kratko predstavljeno podjetje Kartem d.o.o. in njegovo delovanje. V okviru tega je predstavljena uresničitev in sam potek marketinškega komuniciranja v podjetju Kartem d.o.o. Ključne besede: Marketinško komuniciranje, instrumenti marketinškega komuniciranja, oglaševanje, odnosi z javnostjo, pospeševanje prodaje, neposredna prodaja, osebna prodaja, kupci. Objavljeno v ReVIS: 14.09.2023; Ogledov: 642; Prenosov: 19 Celotno besedilo (980,43 KB) |
6. Uporaba družbenih omrežij v podjetjihGal Glavič, 2023, ni določena Opis: Diplomsko delo se osredotoča na podjetja, ki uporabljajo različna družbena omrežja v Sloveniji. Cilj naloge je ugotoviti, s kakšnim namenom podjetja uporabljajo družbena omrežja, kaj želijo s tem doseči in na kakšen način pritegnejo pozornost obiskovalcev. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in raziskovalnega dela. Izvedli smo anketo, s pomočjo katere smo pridobili informacijo o uporabi družbenih omrežij med podjetji. S pomočjo rezultatov smo ugotavljali, kako podjetja uporabljajo družbena omrežja in kakšen je njihov pogled na učinke komuniciranja z uporabniki prek družbenih omrežij. Ključne besede: družbena omrežja, oglaševanje, Instagram, trženje, komuniciranje. Objavljeno v ReVIS: 21.07.2023; Ogledov: 571; Prenosov: 37 Celotno besedilo (1,42 MB) |
7. Analiza zaznavanja oglaševanja izbranih fitnesov pri mladihArdita Mazrekaj, 2023, diplomsko delo Opis: Pri izbiri medijev imajo oglaševalci pestro izbiro in posledično izberejo medij glede na potrebe ter finančne zmožnosti. Vedno bolj so prisotni fitnes oglasi, ki nas prepričujejo, da se odločimo za nekoga izmed njih. Ker so mladi tisti, ki prevladujejo v fitnesu, nas zanima, kako ti zaznavajo tovrstne oglase bodisi na družbenih omrežjih ali pa v resničnem svetu. Fitnesi se odločajo za različne vrste oglaševanja, zato smo želeli ugotoviti, katero najbolj pritegne ciljne skupine. Na nekatere vsebine podjetja niso pozorna, a jih ciljna skupina želi slišati, videti in prebrati. Namen diplomskega dela je bil raziskati zaznavnost fitnes oglasov in njihovo učinkovitost pri mladi slovenski populaciji. Ključne besede: fitnes, oglaševanje, mlada populacija, zaznavanje oglasov, mediji. Objavljeno v ReVIS: 14.07.2023; Ogledov: 673; Prenosov: 43 Celotno besedilo (755,88 KB) |
8. Nadzor zdravstvenega inšpektorata pri predstavljanju živil in kozmetičnih izdelkov : magistrsko deloMatej Gros, 2023, magistrsko delo Opis: Potrošniki so dnevno izpostavljeni živilom in kozmetičnim izdelkom, ki jim pravne osebe pripisujejo najrazličnejše pozitivne lastnosti oziroma prednosti z namenom pospeševanja njihove prodaje. Navedbe oziroma trditve na izdelkih so koristne, saj potrošnikom pomagajo izbrati izdelek, ki jim najbolj ustreza in se loči od konkurenčnih izdelkov, kar spodbuja tudi razvoj in inovacije. Predstavitev izdelkov pa je lahko tudi zavajajoča, zato je za zaščito potrošnikov nujno, da zakonodajalec določi jasna pravila na tem področju. V magistrskem delu sta s pomočjo različnih metod raziskovanja podrobno predstavljeni evropska in nacionalna zakonodaja, ki urejata obravnavano področje, predstavljene so tudi posamezne sodbe Evropskega sodišča, ki razlagajo posamezne člene uredb, in opisani so posamezni primeri predstavljanja živil in kozmetičnih izdelkov. Za zagotavljanje skladnosti predstavljanja s postavljenimi zakonodajnimi merili je nujen učinkovit inšpekcijski nadzor nad izvajanjem oziroma spoštovanjem teh meril. V magistrskem delu so celostno obravnavane naloge Zdravstvenega inšpektorata RS kot upravnega in prekrškovnega organa na področju predstavljanja živil in kozmetičnih izdelkov. S statistično analizo upravnih in prekrškovnih postopkov ter izrečenih upravnih ukrepov in prekrškovnih sankcij v obdobju od leta 2018 do vključno leta 2022 se je preverila učinkovitost inšpekcijskega nadzora z vidika zakonitosti, sorazmernosti in odvračilnosti, katerega končni cilj je skladnost zavezancev s pravnimi normami. Inšpekcijski nadzor je namreč učinkovit le, če ima za posledico manjšo pojavnost kršitev na področju oziroma se te kršitve (predvsem pri istih zavezancih) ne ponavljajo. Ugotovitve analize kažejo na le delno učinkovitost inšpekcijskega nadzora, saj delež večkratnih kršiteljev na področju predstavljanja živil, predvsem pri velikih gospodarskih subjektih, ostaja visok. Analiza kaže tudi na večjo učinkovitost usmerjenih akcijskih inšpekcijskih pregledov v primerjavi z rednim inšpekcijskim pregledom, saj je razmerje ugotovljenih neskladnosti pri akcijskih pregledih znatno večje kot pri rednih pregledih. Izpostavljene so posamezne omejitve, ki otežujejo učinkovitost ukrepanja. Med njimi so zakonodaja, ki ne omogoča izrekanja glob v razponu, in nove oblike trženja, ki otežujejo ali celo onemogočajo identifikacijo zavezancev, ti pa svoje izdelke komercialno predstavljajo z namenom pospeševanja prodaje. V zaključku magistrskega dela so na podlagi ugotovitev in statistične analize podani predlogi sprejetja zakonodaje, ki bi omogočala izdajo glob v razponu in tako omogočila večjo učinkovitost pri inšpekcijskem nadzoru obravnavanega področja, kar je lahko podlaga za nadaljnje raziskovanje in diskusijo. Ključne besede: varovanje potrošnikov, nepoštene poslovne prakse, oglaševanje in predstavljanje, živila, kozmetični izdelki, inšpekcijski nadzor, upravni inšpekcijski postopek, prekrškovni postopek Objavljeno v ReVIS: 27.06.2023; Ogledov: 922; Prenosov: 74 Celotno besedilo (1,70 MB) |
9. Vpliv digitalnega/tradicionalnega marketinga v glasbeni industriji : magistrska nalogaVanja Savić, 2022, magistrsko delo Opis: Glasba je iz dneva v dan izpostavljena različnim spremembam. Od trenutka, ko je tehnologija naredila prvi korak v glasbeni industriji, se je glasba začela razvijati skupaj z njo. Digitalizacija je prispevala k razvoju različnih žanrov, nato pa je kombinacija tradicionalnega s sodobnim omogočila posodobitev starih hitov, pa tudi samih glasbenikov, povečanje njihove prepoznavnosti in ozaveščanje o njihovem obstoju. Oglaševanje in način, kako glasbenik svoje delo predstavi občinstvu, sta zagotovo najbolj pripomogla k temu. Naša raziskava se osredotoča na oglaševanje glasbe prek digitalnih kanalov oz. tradicionalnih načinov oglaševanja, cilj pa ni bil raziskati glasbo kot segmenta trženja, temveč kot produkt, ki ga glasbena industrija lansira poslušalcem. Tri hipoteze in glavno raziskovalno vprašanje nam bodo razkrili, kako mediji vplivajo na glasbeno industrijo in poslušalce. Orodje, s katerim smo dobili odgovore na hipoteze, je anketna metodologija (vprašalnik), ki je potekala v realnem času. Anketiranci so ljubitelji/poslušalci glasbe, ki so odgovarjali na vprašanja o avtorski zaščiti glasbenih izdelkov, načinu poslušanja glasbe, kakor tudi o ceni, ki jo danes plačujejo za poslušanje glasbe. Odgovori anketirancev so razvrščeni v grafe, ki dajejo vizualno predstavo odgovorov. Poleg metode ankete smo odgovore iskali tudi med literaturo, ki je na voljo na spletu. Razvoj tehnologije je vsekakor prispeval ne le h glasbeni, temveč tudi k drugim panogam ter olajšal mreženje in širjenje informacij. Poslušanje glasbe v avtu, na sprehodu, v telovadnici, na avtobusu ali vlaku nam je vsem olajšalo in dopolnilo izkušnjo. Po drugi strani pa je tradicionalno trženje še vedno najbolj verodostojen vir dogodkov v svetu glasbe ter v svetu zvezd in blišča. Tako se tudi zavedamo, da je bolj verodostojno zaupati recenzijam kot npr. Wikipediji, kar pa ne spremeni dejstva, da dandanes velika večina raje posluša glasbo prek digitalnih platform, kot pa s pomočjo klasičnih glasbenih naprav. Ključne besede: glasba, oglaševanje, digitalni marketing, tradicionalni marketing, promocija glasbe, glasbeni produkti, magistrske naloge Objavljeno v ReVIS: 06.01.2023; Ogledov: 1082; Prenosov: 60 Celotno besedilo (2,13 MB) |
10. |