1. Kolektivno varstvo pravic potrošnikov pri spletnem nakupovanju : magistrsko deloŠpela Bohinec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo obravnavali temo kolektivnega varstva potrošnikov pri spletnem nakupovanju s poudarkom na ugotovitvi stopnje poznavanja tega področja s strani potrošnikov v Evropski uniji. V prvem delu magistrskega dela smo opredelili in predstavili predmet in probleme raziskovanja ter temeljne pojme, ki so vezani na obravnavano tematiko. Opredelili smo normativno ureditev varstva potrošnikov tako na individualni kot tudi na kolektivni ravni, pri čemer smo se osredotočili na sekundarne pravne akte Evropske unije in zakonodajo v Republiki Sloveniji. Predstavili smo potrošniške organizacije in javne zavode, ki lahko pomagajo pri reševanju potrošniških sporov ter pripomorejo k informiranju potrošnikov s področja uveljavljanja njihovih pravic. Pregledali smo možnosti, ki jih imajo potrošniki pri reševanju sporov s ponudniki, tudi alternativne načine reševanja sporov, proučili pa smo še obstoječo sodno prakso. Analizirali smo rezultate opravljenih raziskav, ki so nam pomagale pri iskanju odgovorov na raziskovalna vprašanja, pri čemer smo se osredotočali na ankete in raziskave, ki so bile opravljene med potrošniki na temo nakupovanja in varovanja potrošniških pravic v Evropski uniji. Opravili smo anketo, s pomočjo katere smo analizirali rezultate o potrošniških navadah in obnašanju potrošnikov ter samem poznavanju njihovih pravic. V magistrskem delu smo ugotovili, da je (kolektivno) varstvo potrošnikov normativno obširno urejeno in se stalno dopolnjuje, s tem pa se izboljšuje tudi nivo varstva pravic potrošnikov v Evropski uniji. Pomanjkljiva pa je informiranost oziroma seznanjenost potrošnikov s svojimi pravicami in mehanizmi, ki jih lahko uporabijo za reševanje potrošniških individualnih in skupinskih sporov. Ključne besede: potrošnik, kolektivno varstvo potrošnikov, spletno nakupovanje, zastopniška tožba, skupinska tožba Objavljeno v ReVIS: 04.12.2024; Ogledov: 422; Prenosov: 31
Celotno besedilo (1,80 MB) |
2. |
3. |
4. Navade potrošnikov in njihovo spreminjanjeNataša Štefanič, 2024, ni določena Opis: Navade podzavestno ustvarimo, ker brez pretiranega razmišljanja izvajamo dejanja, ki jih je treba opraviti. Razumevanje navad potrošnikov pa pomaga tržnikom prepoznati nove priložnosti oziroma ustvariti izdelke in storitve, ki bolje izpolnjujejo potrebe in želje potrošnikov – zaradi njihovega zadovoljstva pa se seveda povečuje tudi prodaja.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo preučili osnovne pojme, kot so potrošnik in vedenje potrošnikov, ter predstavili nakupni proces potrošnikov, glavne vplive na nakupno vedenje, vrste potrošnikov ter pojasnili, kako se navade potrošnikov spreminjajo glede na spremenjene gospodarske razmere. V empiričnem delu smo se osredotočili na razvoj spletnega nakupovanja ter na navade sodobnih potrošnikov na spletu, še posebej med epidemijo covida-19. Skozi empirični del smo ugotovili spreminjanje navad potrošnikov na spletu. Pri tem smo še posebej proučevali, kako nakupujejo potrošniki glede na spol, starost, izobrazbo in kraj, kjer živijo, ter kako se spreminjajo prihodki trgovine na drobno po pošti ali po spletu glede na preučevano obdobje. Na osnovi proučevanih podatkov smo ugotovili povezavo med obsegom spletnega nakupovanja in višino BDP na prebivalca ter ugotovili, da slovenski nakupovalci v primerjavi z nakupovalci EU v povprečju manj nakupujejo preko spleta. Spoznali smo tudi, da se navade spreminjajo zaradi kriznih razmer pa tudi zaradi tehnološkega napredka. Ključne besede: nakupni proces, potrošnik, navade potrošnikov, odločanje potrošnikov, spletno nakupovanje Objavljeno v ReVIS: 09.06.2024; Ogledov: 1004; Prenosov: 23
Celotno besedilo (872,50 KB) |
5. Analiza ekonomske upravičenosti prireje jajc na manjši kmetiji : diplomska naloga višjega strokovnega izobraževanjaAndraž Kikel, 2024, diplomsko delo Ključne besede: kokoši, pridelava jajc, samooskrba, trženje, SWOT analiza, ekonomska analiza, denarni tok, investicija, marketinške poti, potrošnik Objavljeno v ReVIS: 06.05.2024; Ogledov: 876; Prenosov: 18
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
6. |
7. Vpliv barve embalaže na nakup potrošnikaŠpela Jereb, 2021, diplomsko delo Opis: Odnos med psihologijo barv in vedenjem potrošnikov je v poslovnem okolju glavno središče večine marketinških dejavnosti. V času, ko je naša družba predvsem potrošno naravnana, pri tem pa nizko motivirana v procesu nakupnega odločanja, barva embalaže odigra veliko vlogo. Moja raziskava je pokazala, da je barva embalaže kozmetičnega izdelka zelo pomemben dejavnik pri potrošnikovem izboru izdelka, saj izraža vsebino in služi kot vir informacij o lastnostih in pomenu izdelka, skozi izgled pa mu oblikuje imidž ter vpliva na vrednotenje izdelka v očeh potrošnika. Ključne besede: embalaža, barva, potrošnik, nakup, odločitev. Objavljeno v ReVIS: 20.11.2021; Ogledov: 2225; Prenosov: 115
Celotno besedilo (2,26 MB) |
8. |
9. |
10. Spremembe nakupnih navad pri nakupu oblačil v času epidemije covida-19Lea Uršič, 2021, diplomsko delo Opis: Glavni namen diplomske naloge je bil raziskati spremembe nakupnih navad pri nakupu oblačil v času epidemije covida-19. Epidemija je s seboj prinesla številne spremembe, na katere so se potrošniki morali prilagoditi. Ena od sprememb zadeva tudi nakup oblačil, saj so bile trgovine z oblačili v času epidemije daljše obdobje zaprte in je bilo nakupovanje preko spleta edina možna opcija.
V empirični raziskavi smo s pomočjo spletne ankete raziskali, kako so se pri slovenskih potrošnikih v času epidemije in v spremenjenih okoliščinah spremenile nakupne navade oblačil. Ugotovili smo, da so potrošniki v času epidemije oblačila nakupovali redkeje ter za njih zapravili manj denarja kot običajno, po epidemiji pa se nameravajo vrniti k starim nakupovalnim navadam. Potrošnikom so najpomembnejši dejavniki nakupa oblačil kvaliteta, cena in vrednost za denar. Ti dejavniki so v času epidemije postali še pomembnejši. Prednosti spletnega nakupovanja potrošniki vidijo predvsem v prihranku časa in boljši cenovni ponudbi, največjo slabost pa v nemožnosti pomerjanja oblačil in pomanjkanju informacij. Za prodajalce oblačil so ti izsledki lahko v pomoč pri pripravi prave ponudbe in učinkovitih trženjskih aktivnosti. Ključne besede: potrošnik, nakupne navade, nakupne navade oblačil, sprememba nakupnih navad, spletno nakupovanje, spletna trgovina, koronavirus, epidemija, covid-19 Objavljeno v ReVIS: 16.07.2021; Ogledov: 5019; Prenosov: 248
Celotno besedilo (1,37 MB) |