Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 664
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
POSLOVNI NAČRT ZA PODJETJE DOSA D.O.O.
Miha Gorenc, 2021

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na malo podjetje Dosa d.o.o., katerega glavna blagovna znamka je Popikoki. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 2008 za prodajo unikatnih šiviljskih izdelkov. Trenutno posluje pozitivno, toda zaradi nagle rasti in sprememb na trgu se povečuje poslovno tveganje, ki ogroža njegov obstoj. Zaradi nenadzorovane in hitre rasti podjetja ter sprememb zunanjih okoliščin (nerealno ovrednotenje izdelkov s strani konkurence, ''dumping'' in plagiati izdelkov) je treba podjetje notranje prestrukturirati, z analizo ugotoviti, kateri izdelki in storitve so najbolj dobičkonosni, in identificirati nove tržne priložnosti. Ker podjetje nima izdelanega poslovnega načrta, se poslovni proces izvaja na podlagi individualnih izkušenj, znanja (know-how) ter intuitivnih odločitev. Posledično so na vseh področjih delovnega procesa črne luknje, ki prispevajo k podjetniški neučinkovitosti in s tem preprečujejo, da bi podjetje delovalo optimalno in bolj dobičkonosno. Diplomsko delo je poslovni načrt za rast podjetja Dosa d.o.o., ki zajema analizo obstoječega stanja, presojo priložnosti na domačih in tujih trgih, konkurenčnost dejavnosti ter trženjsko strategijo (SWOT), razvoj in prihodnost poslovanja podjetja (ciljna usmerjenost), dolgoročne finančne projekcije ter kvalitativno in kvantitativno raziskavo, ki bo pokazala interakcijo med podjetjem in potrošniki (zadovoljstvo potrošnikov). Prav tako bom uporabil Porterjevo analizo za identificiranje in razvijanje konkurenčne prednosti. Raziskava je pokazala, da podjetje lahko svoje priložnosti izkoristi preko strategije diferenciacije, kar pomeni, da se bo spremenil proces izdelave izdelkov z namenom doseganja višje dodane vrednosti. Do sedaj so bili motivi na izdelkih iz blaga, v prihodnje pa bi lahko bili natisnjeni, kar bi podjetju omogočilo širino domišljije in praktičnost izdelave. Poleg diferenciacije bo podjetje vstopilo tudi na tuji trg preko lastne spletne trgovine, katere vsebina bo prevedena v angleški in hrvaški jezik. Podjetje ne načrtuje drugih večjih investicij (dodatnega zaposlovanja, delovnih strojev ali trženjskih investicij), zato je pričakovana organska rast 4 % na leto.
Ključne besede: Popikoki, rast, podjetje, portfelj, torbice, optimizacija, posel, trg
Objavljeno: 17.04.2021; Ogledov: 22; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

2.
PRESOJA EKONOMSKE UPRAVIČENOSTI INVESTICIJE IZBRANEGA PODJETJA
Urša Sofranič Bogdanovič, 2021

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Pri tem so v teoretičnem delu opredeljene vrste investicij, razlogi za investiranje, oblike financiranja investicij, obvladovanje tveganj pri investicijskih projektih ter sam pojem investiranja. Iz področja donosnosti oz. upravičenosti investiranja pa so natančno prikazana statična ter dinamična sodila za oceno naložb s prikazanimi primeri. Pri izbranem podjetju sta dva ključna dejavnika vplivala na odločanje o investiciji, in sicer izguba dolgotrajnega najemnika ter kasneje tudi povsem nepredvidljiv dejavnik, razglašena epidemija oz. uvedba karantene po celotni Sloveniji in tudi globalno. Po prvotnem načrtu je podjetje želelo vse prostore oddati najemnikom, vendar so kalkulacije pokazale, da to ni donosno. Del objekta so posledično prodali enemu od poslovnih partnerjev ter s tem razpršili tveganje. Izvedene so bile številne kalkulacije z različnimi variantami za vsakega potencialnega poslovnega partnerja. Pri kalkulacijah je bil cilj, da se najde najemnik, s katerim bi se ob lastnem vložku izbranega podjetja lahko dogovorili za sofinanciranje investicije (tudi s strani najemnika), ter pričakovana donosnost za potrditev projekta in najemnika v višini 10 %. Za pritlični in kletni del je bil cilj doseči donosnost 25,8 %. Izbrano podjetje je sklenilo pogodbo s partnerjem, ki je dosegel donos le 6,4 %. Kljub upoštevanim številnim kriterijem za sprejem investicije so sprejeli partnerja, ki ni dosegel zahtevane donosnosti 10 %, ampak je to slabost nadomestila referenca samega partnerja. Dodana vrednost portfelju družbe izbranega podjetja je torej pomemben dejavnik. Investicija se je za podjetje izkazala kot donosna in upravičena, kljub izrednim razmeram v času pandemije. Izguba partnerja pa se je v tem primeru pokazala kot prednost in ne kot izguba za izbrano podjetje.
Ključne besede: investicija, investicijski projekt, lastniška naložba, upniška naložba, donosnost, statična sodila, dinamična sodila, kalkulacije
Objavljeno: 16.04.2021; Ogledov: 21; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

3.
Manipulacije zabojnika z nevarnim tovorom v luki Koper
Gregor Dilica, 2021

Opis: Ljudje se večkrat dnevno srečujemo in uporabljamo snovi, ki so nevarne za naše zdravje in okolje. Na srečo gre za manjše količine nevarnih snovi, ki se nahajajo na primer v čistilnih sredstvih, barvah, lakih, insekticidih in v manjših količinah za človeka niso škodljivi. Vendar se po vsej verjetnosti nikoli nismo vprašali, kako takšne nevarne snovi prispejo v tovarne in proizvodnje po celotni zemeljski obli v velikih količinah. Njihov prevoz je namreč zelo tvegan. Morebitne nesreče med prevozom lahko povzročijo ekološko katastrofo s trajnimi posledicami za okolje in človeka. Zato je ključnega pomena, da je tako občutljiva in tvegana vrsta tovora med prevozom fizično dobro zavarovana. V Luki Koper, ki je največji logistični center v Sloveniji, se tamkajšnji zaposleni dnevno srečujejo z omenjenimi tveganji. Zato bomo v nalogi spoznali metode, ki zmanjšujejo tveganje pri nakladanju, manipuliranju, prevozu in razkladanju nevarnega blaga. Večji del naloge smo sestavili na podlagi lastnih izkušenj, ki smo jih pridobili pri desetletnem delu v koprskem pristanišču. Ostale podatke smo pridobili s pomočjo strokovne literature, internih tehnoloških postopkov in spletnih virov. Naloga je razdeljena na štiri dele, ki predstavljajo problematiko pri različnih fazah priprave transporta, organizacije in potrebne dokumentacije. V prvem delu bomo spoznali vrste zabojnikov, najavo prevoza pri prevozniku, naročilo in dostavo praznega zabojnika do lokacije, kjer se bo tovor nakladal. Drugi del prikazuje, kako se na varen način izvede nakladanje, razkladanje ter pričvrščevanje nevarnega tovora. V tretjem delu bomo spoznali postopek vračanja polnega zabojnika v Luko Koper. Prikazana bo spremljajoča dokumentacija za cestni prevoz in ustrezna označba pošiljke tovora. V četrtem delu bomo obravnavali preventivne ukrepe v primeru nesreče, predajo zabojnika ladjarju ter potrebno dokumentacijo.
Ključne besede: ADR, IMO, IMDG, SOLAS, ISO, RID, VGM, TEU
Objavljeno: 09.04.2021; Ogledov: 28; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

4.
Vidiki organizacijske klime in njihov vpliv na motivacijo zaposlenih
Larisa Štrancar, 2021

Opis: V diplomskem delu smo predstavili devet različnih vidikov organizacijske klime – organiziranost, nagrajevanje, inovativnost in iniciativnost, usposabljanja in izobraževanja, pripadnost, vodenje, razvoj kariere, varnost in zdravje pri delu ter zadovoljstvo pri delu. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako ti različni vidiki organizacijske klime v organizacijah vplivajo na motivacijo zaposlenih. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem delu smo opredelili problem ter namen in cilj diplomskega dela. V drugem, teoretičnem delu smo opredelili organizacijsko klimo in njene vidike. Opredelili smo motivacijo zaposlenih, ki je tesno povezana z vsemi vidiki. V tretjem, raziskovalnem delu pa smo s pomočjo raziskave pridobili neposredne podatke od zaposlenih glede stanja vidikov organizacijske klime v podjetjih in posledično njihove motivacije ter izdelali analizo rezultatov in podali predloge za izboljšave. Raziskava je pokazala, da je večina zaposlenih dobro motivirana za delo, saj jim organizacije nudijo dobre in varne delovne pogoje, zaposleni so v večini ponosni, da so del kolektiva v organizacijah, in v večini so ponosni na svojo pozicijo. Najslabši pa so bili rezultati pri vodenju podjetja, saj se je pri vprašanju, kaj zaposlenim najbolj zbije motivacijo za delo, večina odgovorov nanašala prav na vodstvo. Organizacije morajo poskrbeti, da tudi v težkih časih poskrbijo za svoje zaposlene, saj so prav oni tisti, ki jo lahko oziroma bodo pripeljali do uspeha.
Ključne besede: organizacijska klima, vidiki organizacijske klime, organizacijska kultura, motivacija zaposlenih, zaposleni.
Objavljeno: 20.03.2021; Ogledov: 93; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

5.
Vpliv uporabe socialnih omrežij med delovnim časom na učinkovitost zaposlenih
Maja Arhanić, 2021

Opis: Socialna ali družbena omrežja so aplikacije, spletne storitve, platforme ali spletne strani, ki gradijo in odražajo družbene mreže ali družbene odnose med ljudmi, ki imajo skupne interese in/ali aktivnosti. Socialna omrežja so spremenila način delovanja poslovnega okolja. Podjetja so s pomočjo socialnih omrežij sposobna dostopati do virov, ki jim sicer niso bili na voljo. Socialna omrežja v podjetništvu imajo vpliv na marketing, na konkurenco med podjetji, na komunikacijo med podjetjem in strankami ter vpliv na pregled nad poslovanjem podjetij in prodajo. Znano je, da lahko podjetja, ki znajo uporabljati socialna omrežja in vlagajo v svoje vire, hitreje rastejo in s tem oblikujejo poslovno strategijo na konkurenčnih trgih. To se v glavnem obravnava kot odgovornost poslovodstva, rezultati pa niso odvisni le od sposobnosti vodstva, ampak tudi od zaposlenih. Eden najpomembnejših dejavnikov uspešnosti zaposlenih je doseganje ciljev. Uspešni zaposleni, ki izpolnjujejo roke, ustvarjajo prodajo, gradijo blagovno znamko in so učinkoviti. V diplomskem delu smo raziskali vpliv uporabe socialnih omrežij med delovnim časom na učinkovitost zaposlenih in posledično na delovno uspešnost. Proučili smo različne raziskave in pripravili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnil naključni vzorec anketirancev. Rezultate smo združili v smiselne sklope, s katerimi smo preverjali zastavljene hipoteze o vplivu uporabe socialnih omrežij na učinkovitost zaposlenih.
Ključne besede: SOCIALNA OMREŽJA, DELOVNI ČAS, UČINKOVITOST, DELOVNA USPEŠNOST, ZAPOSLENI, ..
Objavljeno: 05.03.2021; Ogledov: 108; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

6.
Upravljanje z zalogami v podjetju TTN nadgradnje d. o. o.
Tim Pakiž, 2020

Opis: Naj bo proizvodno podjetje majhno ali veliko, če želi zadovoljiti zahteve svojih strank, je dobro, da ima tudi nekaj proizvodnega materiala ali polizdelkov ali končnih izdelkov na zalogi. Diplomsko delo je sestavljeno iz teorije in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljena upravljanja ter metode vrednotenja zalog. V sekundarnem, praktičnem delu je predstavljeno upravljanje zalog v podjetju TTN Nadgradnje d.o.o. Podjetje zaloge vodi po metodi tehtane povprečne cene, izračunan je tudi koeficient obračanja zalog in dnevi vezave zalog, s katero smo ugotovili uspešnost obračanja le-teh. Za zaključek diplomskega dela smo podali ugotovitve in predloge za izboljšavo za izbrano podjetje.
Ključne besede: zaloge, material, metode vrednotenja zalog, upravljanje zalog, TTN Nadgradnje d.o.o.
Objavljeno: 05.03.2021; Ogledov: 89; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

7.
Poslovni načrt podjetja Beast Brewery d. o. o.
Luka Rogelj, 2021

Opis: V diplomskem delo smo proučevali poslovni načrt za vzpostavitev mikropivovarne v Sloveniji. Gre za mlado zagonsko podjetje, ki bi na slovenska tla prineslo inovativne pristope proizvodnje, prodaje in distribucije piva. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, lastnih raziskav trga, financ, konkurence, dobaviteljev, pridobivanja in ohranjanja kupcev, razvoja in proizvodnje, tržne strategije, razvojnih možnosti, skratka vsega, kar uspešen poslovni načrt potrebuje za realizacijo v današnje poslovnem svetu. Raziskavo trga smo naredili s pomočjo ankete, ki je poslovnemu načrtu doprinesla pomembne podatke o smiselnosti ustanovitve podjetja. Analizirali smo konkurenčna podjetja, pregledali prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti v tej panogi. Na koncu pa smo izdelali finančni načrt in finančne projekcije za naslednje štiri leta. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali je tako podjetje smiselno odpreti. Na podlagi opravljenih raziskav smo dobili vpogled v tržišče panoge mikro pivovarjev. Po našem mnenju, glede na zbrane podatke, obstajata trg in potencial za poslovno idejo, zato menimo, da je investicija v podjetje smiselna.
Ključne besede: poslovni načrt, mikropivovarna, zagonsko podjetje, raziskava trga, finančni načrt
Objavljeno: 03.03.2021; Ogledov: 98; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

8.
Poslovni načrt vsestranski pomočnik
Daša Levstik, 2021

Opis: Diplomska naloga je preučila možnosti za ustanovitev podjetja, ki bi se ukvarjalo z oskrbo na domu. Podjetje bi bilo majhno in bi delovalo lokalno. Cilj podjetja je pomoč ljudem iz ranljivejših družbenih skupin, ki do določene mere ohranjajo samostojnost in neodvisnost,potrebujejo le delno in občasno pomoč. Glede na temo raziskovanja so bile preučene tudi možnosti delovanja podjetja v okvirjih socialnega podjetništva. Po pregledu gradiv in opravljenih analizah smo se odločili, da podjetje registriramo kot družbo z omejeno odgovornostjo in se v prvem letu osredotočimo predvsem na njen obstoj. Z nadaljnjo rastjo in s povečanim obsegom poslovanja bi sčasoma skušali pridobiti status socialnega podjetja in ponuditi pomoč tudi strankam, ki si storitev same ne morejo privoščiti.
Ključne besede: poslovni načrt, socialno podjetje, pomoč na domu, starejši, analiza
Objavljeno: 03.03.2021; Ogledov: 94; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (938,14 KB)

9.
Sposobnost zagotavljanja likvidnosti podjetja z razpoložljivimi viri financiranja
Marko Ćućić, 2021

Opis: Financiranje podjetja oziroma poslovnega subjekta lahko opredelimo kot zagotavljanje finančnih sredstev običajno v obliki denarja ali drugih vrednot, kot sta trud ali čas, s čimer naj bi se učinkovito in uspešno izvajal poslovni proces ter dosegli cilji posameznega programa ali projekta podjetja. Vire financiranja razdelimo v lastniške in dolžniške. Lastniški so kapital, ki predstavlja trajen vir financiranja in se v podjetju krepi predvsem z njegovim uspešnim poslovanjem in ustvarjanjem dobička, medtem ko so dolžniški viri financiranja razne oblike dolgov, ki imajo lahko dolgoročni ali kratkoročni značaj. Izbira primernega vira financiranja je za podjetje ključnega pomena.
Ključne besede: financiranje, viri financiranja, podjetje, kapital, dolg, poslovni proces
Objavljeno: 03.03.2021; Ogledov: 111; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (906,02 KB)

10.
Primerjava kredita in lizinga na primeru oddajanja oz. financiranja premičnin
Dijana Perićević, 2020

Opis: Namen diplomskega dela je predstaviti, kaj je kredit in kaj lizing ter raziskati, za katere oblike financiranja se stranke raje odločijo. Predstavili smo vrste financiranja za premičnine, kakšni so pogoji za odobritev kredita ter kakšni za odobritev lizinga. Kot praktični primer smo predstavili podjetje GB Leasing d. o. o., ki se nahaja na naslovu Dunajska cesta 152 v Ljubljani in je specializirano za financiranje premičnin. Podjetje je zanesljiv in zaupanja vreden finančni partner, ki posle opravlja v imenu in za račun Gorenjske banke d. d., Kranj. Osredotoča se na financiranje premičnin. Pri svojem poslovanju se prilagajajo željam in potrebam strank, posle, ki so učinkovito zavarovani, izvedejo hitro, zato nimajo veliko težav z zamudami pri odplačevanju. Za podjetje GB Leasing d.o.o. smo predstavili število sklenjenih lizing pogodb, financirano vrednost pogodb, strategijo mesečnega plačila (redna plačila oz. zamuda pri plačilu), možnosti predčasnega poplačila lizinga, izterjavo dolga (zamude do 30 dni, 60 dni, 90 dni, 180 dni in nad 180 dni), sodne postopke (npr. izvršba, kazenski postopek, stečaji – osebni stečaji) in odvzem predmetov. V Republiki Sloveniji se večina ljudi in podjetij odloči za nakup premičnin, ki se financirajo s kreditom ali lizingom, ker nimajo dovolj lastnih finančnih sredstev za gotovinski nakup. Glede na stanje zadolženosti prebivalstva in podjetij v Republiki Sloveniji bi problematiko prezadolženosti v veliki meri rešili, če bi bolje zavarovali kredite oz. lizing ter pred odobritvijo financiranja preverili finančno stanje fizične osebe ali bilanco stanja pravne osebe. Na podlagi navedenega bi lahko omejili prekomerno zadolževanje.
Ključne besede: Lizing, kredit, premičnine, zadolženost, zavarovanja.
Objavljeno: 17.02.2021; Ogledov: 129; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh