Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Iskanje po repozitoriju
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po

Možnosti:
  Ponastavi


1 - 10 / 954
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Mednarodnopravni status Jeruzalema
Andraž Slatnar, 2018

Opis: Mesto Jeruzalem je skozi zgodovino igralo pomembno vlogo med tremi abrahamskimi religijami:krščanstvom, judovstvom in islamom. Za vsa tri verstva predstavlja sveto mesto in ima poseben kulturno-zgodovinski pomen, saj naj bi pomenilo tako njihovo stičišče, kot tudi mirno sobivanje v medsebojni toleranci. Žal pa je Jeruzalem v samem središču izraelsko-palestinskega konflikta, saj si ga obe strani lastita zaradi njegovega položaja. Oboji si ga namreč želijo za prestolnico svoje države in nihče pri tem ni pripravljen popuščati. Tudi ko se dolgotrajna pogajanja vendarle premaknejo v želeno smer, pa na koncu bodisi zaradi pritiskov javnosti bodisi zaradi zunanjih vplivov (kot je odpiranje tujih veleposlaništev v mestu) vsa prizadevanja padejo v vodo in sprta protagonista se zopet znajdeta vsak na svojem bregu.Pričujoče diplomsko delo bo skušalo na karseda nepristranski način predstaviti pravni položaj Jeruzalema, ki je v mednarodni skupnosti sporen, podvržen različnim razlagam in v nemilosti vsakokratnega menjavanja vladajočih elit tako doma kot v tujini. Ob tem se bo še posebej ozrlo na odločitev ameriškega predsednika Donalda Trumpa, da ameriško veleposlaništvo preseli iz Tel Aviva v Jeruzalem, kar je še dodatno zaostrilo napetosti na tem območju in skrhalo že tako šibek mir med glavnima akterjema.
Objavljeno: 05.10.2018; Ogledov: 30; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

2.
Sestavina stvari po 16. členu SPZ v sodni praksi
Matic Rijavec, 2018

Objavljeno: 05.10.2018; Ogledov: 22; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (366,69 KB)

3.
Pritožba v upravnem sporu
Maruša Hadžič Medja, 2018

Opis: Vsebina diplomske naloge se nanaša na pravico do pritožbe v upravnem sporu, ki jo zagotavlja že Ustava, zato mora biti ustrezno urejena tudi v postopku upravnega spora. Glede na ostale sodne postopke je omejena zaradi specifičnosti postopka, ki se začne že pred upravnim organom v postopku izdaje upravnega akta. Pri upravnem sporu gre za sodno kontrolo nad zakonitostjo delovanja uprave, s katero se varujejo pravice in pravni interesi posameznikov in pravnih oseb. V okviru upravnega spora sodniki, ki so vezani samo na Ustavo in zakon, odločajo o zakonitosti in pravilnosti aktov, izdanih s strani državnih organov, organov lokalnih skupnosti in nosilcev javnih pooblastil. Zakon, ki ureja postopek upravnega spora, je Zakon o upravnem sporu (ZUS-1), ki je bil sprejet leta 2006 z začetkom veljave leta 2007. V njem so urejena tudi pravna sredstva, ki so na voljo strankam upravnega spora.O pritožbi nad sodno odločbo prve stopnje odloča Vrhovno sodišče Republike Slovenije.Poleg pritožbe je zoper odločitev Upravnega sodišča mogoče vložiti tudi revizijo, ki pa je za razliko od pritožbe izredno pravno sredstvo. O reviziji je prav tako pristojno odločati Vrhovno sodišče. Od sprejetja novele Zakona o pravdnem postopku (ZPP-E) je revizija tudi v upravnem sporu urejena nekoliko drugače. Namen naloge je predstaviti institut pritožbe v procesu upravnega spora in ugotoviti, če ustreza merilom pravnega sredstva iz Ustave.
Objavljeno: 28.09.2018; Ogledov: 32; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (446,89 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Predajanje storilcev kaznivih dejanj v Evropski Uniji - primer Puigdemont
Timotej Mihelič, 2018

Opis: Schengensko območje je območje odpravljenih nadzorov notranjih meja držav Evropske unije in obsega ozemlje 26 evropskih držav. S prvim podpisom schengenskega sporazuma 14. junija 1985 v Luksemburgu in z odstranitvijo nadzora na mejah med državami članicami se je poenostavilo prečkanje meja za prebivalce Evropske unije. S tem je prišlo tudi do lažjega kroženja čezmejnega kriminala. To je pripeljalo do sodelovanja na ravni policije in pravosodja držav članic. Z vidika kazenskega procesnega prava nastaja cela vrsta mehanizmov, ki olajšujejo pregon in sojenje storilcem kaznivih dejanj v Evropski uniji. Med njimi sta evropski nalog za prijetje in predajo ter evropski preiskovalni nalog. Ustanavljati so se pričele tudi evropske organizacije za pregon storilcev kaznivih dejanj, kot so Europol, CEPOL in Eurojust. Vse to velja le znotraj Evropske unije. Republika Slovenija je v Evropsko unijo vstopila leta 2004, v schengensko območje pa leta 2007. S tretjimi državami, ki niso članice Evropske unije, imamo sklenjene mednarodne sporazume za izročitev in predajo storilcev kaznivih dejanj. V španski avtonomni skupnosti Kataloniji že stoletja obstaja ideologija o odcepitvi od Kraljevine Španije. V zadnjih letih je bilo izvedenih več referendumov za neodvisnost Katalonije, njeni prebivalci pa so na referendumu 1. oktobra 2017 z 92,01 % glasovali za odcepitev oz. za neodvisnost Katalonije. Po obsodbi uradne španske vlade v Madridu, da je referendum protiustaven, se je katalonski premier Carles Puigdemont še z nekaj sodelavci umaknil v belgijski Bruselj, špansko sodišče pa je izdalo Evropski nalog za prijetje in predajo, s katerim je Kraljevina Španija zahtevala njegovo izročitev.
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 41; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (4,89 MB)

5.
6.
Mednarodno letalsko pravo
Andreja Pavlovec, 2017

Opis: Mednarodno letalsko pravo je med mlajšimi pravnimi vejami. Od prvega pravega poleta z motornim letalom pa do danes je minilo dobrih sto let. Letalsko pravo sestavljajo predvsem mednarodne ureditve, kot so konvencije, sporazumi in protokoli, saj ravno sposobnost letenja združuje več držav in narodov, ker se premik od točke A do točke B neizmerno hitreje zgodi, kot v časih brez letečih transportov. Veliko vlogo,tako v mednarodnem javnem letalskem pravu kot v mednarodnem civilnem letalskem pravu, imajo različne mednarodne vladne in nevladne organizacije, ki skrbijo za čim bolj varen, ekonomičen, hiter transport, pa tudi za čim bolj sodobno urejeno infrastrukturo in navigacijo namenjeno letalstvu, ter da je vse to čim bolj poenoteno med vsemi uporabniki letalskega prostora. Pomembna je tudi državna suverenost držav nad zračnim prostorom nad svojim teritorijem, ki so jo določile države prav hitro po prvi svetovni vojni, ko so videle, kaj lahko stori vdor sovražnega letala v zračni prostor. Tudi Slovenci smo bili na področju letalstva aktivni in primerljivi s prvimi uspešnimi dosežki. Vedno bolj pa se postavlja v ospredje okoljevarstveno vprašanje, saj promet, še posebej letalski promet, izredno onesnažuje ozračje.
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 41; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (909,24 KB)

7.
Problematika slovenskega zakona o tujcih
Nika Oven, 2017

Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 44; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (740,41 KB)

8.
9.
Odgovornost članov organov upravljanja v gospodarskih družbah v Republiki Sloveniji
Rok Tatalović, 2018

Opis: V času neugodnih gospodarskih razmer so dejanja članov organov vodenja in nadzora v korporacijah še posebej pod drobnogledom. Republika Slovenija je na političnem zemljevidu mlada tranzitna država, ki je praktično čez noč prešla iz sistema samoupravljanja v moderen kapitalistični sistem, ki je po večini že bil razvit v srednji in zahodni Evropi. Kljub uspešni zgodbi in sinonimu za uspeh, ki ga je Republika Slovenija predstavljala s svojim hitrim razvojem, prilagoditvijo novemu evropskemu trgu in konkurenčnim gospodarstvom, se je v času krize pokazalo veliko napak in anomalij predvsem z vidika nesmotrnega poslovanja in napačnih odločitev vodilnih organov v gospodarskih družbah. Upravi je v gospodarski družbi zaupano upravljanje,zato od tod izhaja odgovornost uprave in nadzornikov za njihova dejanja, ki se odražajo v skrbnem prizadevanju za dobro poslovanje družbe.Prav odgovornost uprave in nadzorstvenih organov za škodo,povzročeno družbi, se je pokazala za bistven element pri raziskovanju vzrokov za številne insolventne postopke in enormno izgubo kapitala v času krize. V letih sanacije gospodarske panoge se je na podlagi izkaza napačnih in včasih tudi pravno nedovoljenih dejanj pričelo kar nekaj odškodninskih in kazenskih postopkov na temelju dokazovanja odškodninske ali kazenske odgovornosti članom organov vodenja in nadzora gospodarskih družb. Medtem ko so se akterji primarno ukvarjali z dokazovanjem ali obrambo pri dokazovanju odškodninske ali kazenske odgovornosti,pa se je obenem razvijala sodna praksa, ki danes služi za pomembno oporo pri aktualnih sodnih postopkih na to temo.
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 28; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

10.
Gjykimet e krimeve të luftës në Kosovë dhe krijimi i dhomave të specializuara
Arita Gërxhaliu, 2018

Opis: Një hulumtues duhet të jetë i inspiruar dhe i motivuar nga një moment apo event i caktuar në mënyrë që ta përfundojë një hulumtim me sukses. Duke konsideruar se lufta në Kosovë la pasoja të mëdha pas vetes, pasoja këto të cilat kanë gjurmë sot e kësaj dite, 19 vite që kur ka përfunduar, atëherë mund të themi se burimi i inspirimit bazohet në këtë fakt. 19 vite pas luftës ku mbetën të vrarë 13.500 persona e 6400 persona të zhdukur (aktualisht 1652), disa nga kryerësit e këtyre veprave çnjerëzore ende bredhintë lirë, disa nga ta po përballen me akuzat e prokurorisë në një proces gjyqësor mjaft prolongues, e disa të tjerë edhe po e vuajnë dënimin. Nuk mjaftuan 19 vite që Tribunali Penal Ndërkombëtar për ish-Jugosllavi (TPNJ), misionet ndërkombëtare e gjykatatvendore të vinin para drejtësisë të gjithë kryerësit e këtyre krimeve kundër njerëzimit. Ky hulumtim do të ofrojë një analizë teorike dhe statistikore për rolin e gjykatave ndërkombëtare, si dhe atyre vendore, në trajtimin e rasteve të krimeve të luftës në Kosovë në luftën e fundit të vitit 1998-1999. Pasojat që la kjo luftë në tanimë Republikën e Kosovës, sot e kësaj dite janë të vështira për tu kujtuar nga secili qytetar i kësaj Republike që e përjetoi atë. Numri i madh i të vrarëve, numri i madh i të zhdukurve e dëmet enorme materiale që u shkaktuan nga forcat paramilitare serbe, bëjnë që sot e kësaj dite Republika e Kosovës dhe ajo e Serbisë të mos gjejnë një gjuhë të përbashkët drejt përfundimit të procesit të dialogut në mes të këtyre dy shteteve. Proceset gjyqësore të rasteve të kësaj natyre nuk kanë treguar efikasitet të lartë, madje janë treguar edhe mjaft prolonguese. Por, se cilët janë faktorët kyçqë kanë ndikuar në prolongimin e këtyre proceseve gjyqësore, i kemi elaboruar detajisht brenda punimit.Si metodë studimi, ne kemi përdorur metodën kualitative, metodën e analizës, atë statistikore, vrojtuese dhe të krahasimit.
Objavljeno: 27.09.2018; Ogledov: 19; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (770,99 KB)

Iskanje izvedeno v 0 sek.
Na vrh