Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:OKVIRJANJE RUSKO-UKRAJINSKE VOJNE
Avtorji:ID Pavlič, Rok (Avtor)
ID Rek, Mateja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf 6367$$DIPLOMA-OKVIRJANJE_22.10.pdf (648,28 KB)
MD5: D8B68E9772D9806A2611A54C1D28A20E
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:V obdobjih vojne je moč vpliva medijev izjemno velika, kar jih postavlja med orodja z izjemno močjo, ki se lahko primerjajo z vojaškim orožjem. Poleg širjenja propagandnih sporočil vpletenih držav, ki skušajo prepričati občinstvo o njihovem stališču, poročanje vključuje tudi tehnike, ki omogočajo nevpletenim državam, da svoje občinstvo nagnejo na stran, za katero se zavzema določena država. Te tehnike ali mehanizmi se imenujejo medijski okvirji, ki so občinstvu skriti in jih lahko prepoznamo šele pri podrobni analizi medijskih vsebin. V svojem raziskovalnem delu smo preučevali vsebine najbolj priljubljenega slovenskega spletnega portala 24ur v času ruske ofenzive v Ukrajini. Osredotočili smo se na kvalitativno analizo medijskih okvirjev, ki so bili uporabljeni pri poročanju o vojni, saj ti okviri igrajo ključno vlogo pri oblikovanju dojemanja vojnih dogodkov na strani slovenskega občinstva. Vzorec analize je zajemal 11 spletnih člankov, ki so bili izbrani iz prvih 20 dni vojne. V teoretskem delu smo skozi predstavljene značilnosti vojnega diskurza pojasnili vpliv medijev v času vojne in nato z razlago zgodovinskih primerov bralcu pojasnili moč medijskih okvirjev na svojo interpretacijo dogodkov. Z omenjeno analizo smo v empiričnem delu ugotovili, da v izbranem vzorcu med standardnimi okvirji, ki jih opisujeta Semetko in Valkenburg (2000), prevladuje okvir človeškega interesa. Kljub temu smo opazili, da na spletnem portalu 24ur.com v vojnem diskurzu najdemo vse štiri okvire, kar kaže na precej uravnotežen pristop k poročanju, z nekoliko več poudarka na otrocih, beguncih, civilistih in njihovih čustvih. Občasno smo tudi opazili naklonjenost eni strani konflikta, še posebej v poudarjanju ruske odgovornosti kot agresorja.
Ključne besede:okvirjanje, Ukrajina, vojna, Rusija, medijsko poročanje
Leto izida:2023
PID:20.500.12556/ReVIS-10129 Novo okno
Datum objave v ReVIS:01.12.2023
Število ogledov:741
Število prenosov:20
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:FRAMING THE RUSSO-UKRAINIAN WAR
Opis:During the war period, the influence of the media is extremely high. This classifies them among the tools of extraordinary power which can be compared to military weapons. In addition to the dissemination of propaganda messages by the involved countries trying to persuade the audience to their point of view, the reporting also includes techniques which allow the non-involved countries to sway their audiences to the side of a particularly country stands. These techniques or mechanisms are called media frames, which are hidden from the public and can only be recognized in a detailed analysis of media content. In our research work, we studied the contents of the most popular Slovenian online portal 24ur during the Russian offensive in Ukraine. We focused on the qualitative analysis of the media frames which were used in war reporting. These frames play a key role in shaping the perception of war events by the Slovenian audience. The analysis sample included 11 online articles selected from the first 20 days of the war. In the theoretical part, through the presented characteristics of the war discourse, we explained the influence of the media during the war. Next, by explanation of historical examples, we explain to the reader the power of media frames on our interpretation of events. Through the analysis in the empirical part, we found that in the selected sample among the standard frames described by Semetko and Valkenburg (2000), the human interest frame dominates. Nevertheless, we noticed that on the 24ur.com web portal we find in the war discourse all four frames, which indicates a rather balanced approach to reporting, with a bit of more emphasis on children, refugees, civilians and their emotions. Occasionally we also noted favoritism for one side of the conflict, especially in emphasizing Russian responsibility as the aggressor.
Ključne besede:framing, Ukraine, war, Russia, media coverage


Nazaj