Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Diverging and converging perspectives: Exploring the leadership of informal learning in knowledge work
Avtorji:ID Vuorio, Oona (Avtor)
ID Reiman, Arto (Avtor)
ID Kekkonen, Päivi (Avtor)
ID Lampela, Hannele (Avtor)
Datoteke:URL https://toknowpress.net/submission/index.php/ijmkl/article/download/216/146
 
URL https://toknowpress.net/submission/index.php/ijmkl/article/download/216/146
 
.pdf RAZ_Vuorio_Oona_0.pdf (565,97 KB)
MD5: 331DA198BDD489365380D30F811775C8
 
Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:MFDPŠ - Mednarodna fakulteta za družbene in poslovne študije
Opis:Purpose: This study examines how experiences of informal learning and its management diverge and converge across organizational levels in a knowledge-intensive organization. The study bridges a gap in comparative perspectives concerning informal learning leadership by examining managerial and employee points of view. Study design/methodology/approach: The study employed a qualitative, cross-sectional case study design with 18 semi-structured interviews with managers and employees from within a multinational IT and consulting organization.  Data analysis was conducted by an inductive thematic analysis, enabling the emergence of themes related to informal learning, learning modalities, leadership engagement and organizational support structures. Findings: The findings indicate a consensus among managers and employees that informal learning is important, but there is significant disagreement regarding its visibility, support and linkage to career development. Managers tended to depict their role as enabling autonomy, while employees perceive a lack of structured support and recognition. Informal learning was found to be prevalent but extremely invisible in formal organizational processes. Originality/value: This study deepens understanding of the leadership of informal learning by highlighting the concept of "symbolic autonomy", where support for learning is rhetorically there without substantive mechanisms. It provides a theoretical contribution by positioning the relational and systemic aspects of informal learning leadership in the front line and offering practical understanding of how informal learning can be embedded more effectively within organizational practice.
Ključne besede:informal learning, knowledge work, leadership, self-directed learning, symbolic autonomy, organizational learning
Status publikacije:Objavljeno
Verzija publikacije:Objavljena publikacija
Datum objave:10.09.2025
Številčenje:Vol. 14, no. 2
PID:20.500.12556/ReVIS-12235 Novo okno
ISSN:2232-5107
eISSN:2232-5697
DOI:https://doi.org/10.53615/10.53615/2232-5697.14.312-327 Novo okno
Datum objave v ReVIS:19.09.2025
Število ogledov:177
Število prenosov:6
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Gradivo je del revije

Naslov:International journal of management, knowledge and learning
Skrajšan naslov:IJMKL
Založnik:Mednarodna fakulteta za družbene in poslovne študije
ISSN:2232-5697
COBISS.SI-ID:259517440 Novo okno

Licence

Licenca:CC BY-SA 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.sl
Opis:Ta licenca Creative Commons je zelo podobna običajni licenci Priznanje avtorstva, vendar zahteva, da so materialne avtorske pravice na izpeljanih delih upravljane z enako licenco.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Razhajajoče in zbližujoče se perspektive: raziskovanje vodenja neformalnega učenja v znanstvenem delu
Opis:Namen: Študija preučuje, kako se izkušnje z neformalnim učenjem in njegovim upravljanjem razlikujejo in prekrivajo na različnih organizacijskih ravneh v znanju intenzivni organizaciji. Raziskava zapolnjuje vrzel v primerjalnih pogledih na vodenje neformalnega učenja s tem, da proučuje perspektive menedžerjev in zaposlenih.Oblika študije/metodologija/pristop:Raziskava je uporabila kvalitativni presečni načrt študije primera z 18 polstrukturiranimi intervjuji z menedžerji in zaposlenimi v mednarodni IT in svetovalni organizaciji. Analiza podatkov je bila izvedena z induktivno tematsko analizo, ki je omogočila izluščanje tem, povezanih z neformalnim učenjem, učnimi oblikami, vključenostjo vodij in organizacijskimi podporami.Ugotovitve:Rezultati kažejo soglasje med menedžerji in zaposlenimi, da je neformalnoučenje pomembno, a obstajajo pomembna nesoglasja glede njegove vidnosti, podpore in povezave z razvojem kariere. Menedžerji so svojo vlogo večinoma opisovali kot omogočanje avtonomije, medtem ko so zaposleni zaznavali pomanjkanje strukturirane podpore in priznanja. Ugotovljeno je bilo, da je neformalno učenje razširjeno, vendar v formalnih organizacijskih procesih izjemno nevidno.Izvirnost/vrednost:Raziskava poglablja razumevanje vodenja neformalnega učenja z osvetlitvijo koncepta »simbolične avtonomije«, kjer je podpora učenju retorično prisotna, vendar brez vsebinskih mehanizmov. Teoretično prispeva s postavitvijo relacijskih in sistemskih vidikov vodenja neformalnega učenja v ospredje ter nudi praktično razumevanje, kako je mogoče neformalno učenje učinkoviteje vključiti v organizacijsko prakso.


Nazaj