Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Digitalna pismenost in bralno-učne navade osnovnošolcev : magistrska naloga
Avtorji:ID Gošnik, Gregor (Avtor)
ID Erman, Nuša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Gosnik_Gregor_i2018.pdf (1,44 MB)
MD5: 26904E5C16418698399A156AC15EED64
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FIŠ - Fakulteta za informacijske študije v Novem mestu
Opis:V raziskavi smo proučevali korelacijo med nivojem digitalne pismenosti in bralno učnimi navadami osnovnošolcev na podeželskih šolah Podravske statistične regije v Sloveniji. Predstavili smo teoretično podlago in modele za merjenje digitalne in bralne pismenosti. Na osnovi teoretičnega modela digitalne pismenosti DCA ter modela mednarodne raziskave bralne pismenosti PISA smo pripravili vprašalnik, ki so ga osnovnošolci reševali. Ugotovili smo, da imajo osnovnošolci z višjimi rezultati na področju digitalne pismenosti statistično značilno bolj razvite bralne navade in bolj pogosto berejo tiskane medije kot njihovi vrstniki. Ugotovili smo tudi, da bolj digitalno pismeni osnovnošolci pogosteje uporabljajo splet kot glavni vir informacij in tudi bolj preverjajo zanesljivost informacij, pridobljenih s spleta. Statistično značilen vpliv nivoja digitalne pismenosti na uporabo učinkovitejših učnih navad pa smo samo delno potrdili.
Ključne besede:digitalna pismenost, okvir DCA, bralna pismenost, učne strategije, osnovna šola
Kraj izida:Novo mesto
Kraj izvedbe:Novo mesto
Založnik:[G. Gošnik]
Leto izida:2018
Leto izvedbe:2018
Št. strani:XVI, 80 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-5084 Novo okno
UDK:004:028.5:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:2048531731 Novo okno
Opomba:Na ov.: Magistrska naloga : študijskega programa druge stopnje;
Datum objave v ReVIS:24.08.2018
Število ogledov:3872
Število prenosov:265
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:24.08.2018

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The research studied the correlation between the level of digital literacy and reading and learning habits among pupils in primary education on rural schools in Podravska statistical region of Slovenia. We studied the theoretical background and assesment models for measuring digital and reading literacy. On the basis of a DCA model for digital literacy and PISA model for reading literacy, a questionnaire was formulated and subsequently administered to a sample of pupils in primary education. In the research we found out, that pupils with higher results in the field of digital literacy also possess better developed reading habits and were more fond of reading printed media than their peers. We also found that pupils with higher results in the field of digital literacy more frequently use internet as their main source of information and check the reliability of web-based information more often. However, we only partially confirmed the existence of statistically significant correlation between the achieved level of digital literacy and the use of more effective learning strategies.
Ključne besede:digital literacy, DCA framework, reading literacy, learning strategies, primary education


Nazaj