Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Pristranskost zaradi uporabe skupne metode v študijah digitalne pismenosti : magistrska naloga
Avtorji:ID Meglič, Nina (Avtor)
ID Erman, Nuša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_2019_Nina_Meglic.pdf (1,28 MB)
MD5: 2FD36E6B329BD382738D3C127456DA89
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FIŠ - Fakulteta za informacijske študije v Novem mestu
Opis:V raziskovanju družbe in vedenja je zbiranje podatkov o več konstruktih iz enega samega vira zelo pogosto. Za uresničitev cilja raziskovanja potrebujemo podatke, ki morajo biti veljavni in zanesljivi, drugače lahko dobimo nepravilne, netočne in celo pristranske rezultate. Cilj magistrske naloge je bil raziskati vpliv pristranskosti zaradi skupne metode v študijah digitalne pismenosti. Predstavili in praktično smo uporabili analitične metode, ki so nam v pomoč pri preverjanju prisotnosti skupne metode variance ter posledično pristranskosti zaradi uporabe skupne metode. V podatkih, ki smo jih pridobili s strani Evropske komisije na temo uporabe IKT-ja v izobraževanju, se nahaja pristranskost v skupni metodi variance. Menimo, da bi bilo treba pri proučevanju digitalne pismenosti uporabiti vsaj dva merska instrumenta, obstoječo samoocenjevanje s pomočjo anketnega vprašalnika, ki bi mu morali dodati še dejanski test uporabe IKT-ja.
Ključne besede:harmanov test enega faktorja, pristranskost, skupna metoda variance, skupna metoda zbiranja podatkov, študija digitalne pismenosti, veljavnost, zanesljivost
Kraj izida:Novo mesto
Kraj izvedbe:Novo mesto
Založnik:[N. Meglič]
Leto izida:2019
Leto izvedbe:2019
Št. strani:XV, 91 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-6165 Novo okno
UDK:303.724:37.014.22:004(043.2)
COBISS.SI-ID:2048616467 Novo okno
Opomba:Na ov.: Magistrska naloga : študijskega programa druge stopnje;
Datum objave v ReVIS:13.11.2019
Število ogledov:2698
Število prenosov:180
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Licence

Licenca:CC BY-NC-ND 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.sl
Opis:Najbolj omejujoča licenca Creative Commons. Uporabniki lahko prenesejo in delijo delo v nekomercialne namene in ga ne smejo uporabiti za nobene druge namene.
Začetek licenciranja:13.11.2019

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Data collection of multiple constructs from a singular source in regards to studies of society and behaviour is common practice. To enable the research goal we need valid and reliable data, which can lead to incorrect, inaccurate or even bias results. The goal of this master thesis was to research the effect of common method bias in studies of digital literacy. Analytical methods, which help us test for common method variance and consequentially for common method bias, were presented and applied in the thesis. In the data collected, provided by the European Commission regarding the use of ICT in education, we have concluded that the bias is present in the common method variance. We believe, that when it comes to the education of digital literacy, at least two measuring instruments should be used, the existing self-evaluation using a survey questionnaire and an actual ICT usability test.
Ključne besede:Hermanʼs single factor score, bias, common method variance, common method of data collection, digital literacy studies, validity, reliability


Nazaj