Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Učinkovitost upravno - sodnega varstva strank v postopkih javnih razpisov
Avtorji:ID Zupin, Urška (Avtor)
ID Jazbec, Milan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Zupin_Urska_i2019.pdf (1,25 MB)
MD5: E2A3C0813F6F32E881B77FDA677BD637
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EVRO-PF - Nova Univerza - Evropska pravna fakulteta
Opis:Postopek javnega razpisa je v slovenski zakonodaji opredeljen kot postopek, ki upravnim organom omogoča zakonito podeljevanje subvencij oziroma javnih sredstev. Po teoriji sodi gre za področje gospodarskega prava, namenjeno pa je usmerjanju delovanja gospodarskih subjektov v smeri doseganja strateških politik države, kjer trg ne deluje (v zadostni meri). A dejanski obseg je širši. V praksi gre za dodeljevanje subvencij za razvojno dejavnost (podjetja, javne organizacije), za ohranjanje jezika in kulture (fizične osebe, pravne osebe, zavodi), subvencij, ki zagotavljajo samooskrbo in ohranjanje podeželja (kmeti) in še veliko več. Zakonit cilj razdeljevanja javnih sredstev zasebnim subjektom mora vedno slediti javnemu interesu. Ta se zagotavlja z izbiro vsebine, ki je v javnem interesu in tudi z zakonito izvedbo postopkov. Nadzor v upravnem postopku izvajajo organi druge stopnje, v okviru sodnega nadzora pa Upravna sodišča. Ker praksa kaže, da je v primeru te posebne vrste upravnih postopkov sodni nadzor edini, ki je na voljo, je učinkovitost te vrste nadzora nad delovanjem upravnih organov izrednega pomena. Učinkovitost sodnega varstva je odvisna od vrste in obsega sodnega nadzora ter pooblastil, ki jih imajo v zvezi z nadzorom tovrstnih aktov sodišča na voljo. Razloga za pomembnost učinkovitosti nadzora sta vsaj dva. Prvi je da gre pogosto za edino razpoložljivo pravno sredstvo, drugi pa da gre za edino obliko nadzora zasledovanja javnega interesa. Obseg sredstev, ki se na ta način iz javnih sredstev prenesejo na zasebne subjekte, pa zasebni interes po učinkovitem upravno-sodnem varstvu spremeni v interes vseh, ki ta sredstva preko davkov in dajatev vplačujemo v proračun.
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[U. Zupin]
Leto izida:2019
Leto izvedbe:2019
Št. strani:96 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-6220 Novo okno
UDK:342(043.2)
COBISS.SI-ID:2048034276 Novo okno
Opomba:Mag. delo 2. stopnje bolonjskega študija; Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 2. 12. 2019;
Datum objave v ReVIS:03.12.2019
Število ogledov:2214
Število prenosov:168
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The public tender is the main formal procedure in Slovenian legislation that allows public authorities to legally give out subsidies. They fall in to the field of company law. Its main goal is steering companies in the direction of countries strategic policies in the fields where free market is not working in sufficient extent. But the real extent of subsidies is wider. In practice it can be subsidies for research and development (companies and public organizations), maintaining Slovenian language and culture (individuals, legal entities, institutes), subsidies given to farmers with the intent to better the self-sufficiency and maintaining the countryside. The legal goal is following the public interest. Following public interest is secured by the subject of the call and on the other hand with the legality of the procedures. The legal control is executed by the second instance authority and by the Administrative courts. As in practice judicial review is often the only remedy available the efficiency of it is crucial. This efficiency is dependent on the extent of judicial review and the remedies that are empowered to the court in this specific cases. There are at least two reasons for the importance of efficient judicial control. Firstly, in most instances it the only legal remedy and secondly it is the only legal review of the efficiency of following the public interest. The extent of the funds allocated to private subjects in this way changes the private interest of an efficient judicial control in to the interest of each tax payer.
Ključne besede:Javno pravo


Nazaj