Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Posebnosti afriških ustavnih sistemov : magistrsko delo
Avtorji:ID Cilenšek, Vanessa (Avtor)
ID Mavčič, Arne (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Cilensek_Vanessa_i2020.pdf (1,30 MB)
MD5: 8C6DE022AEA8DC42BA58883E138F964E
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EVRO-PF - Nova Univerza - Evropska pravna fakulteta
Opis:Zgodovina afriškega kontinenta je pestra, kar gre pripisati vzponu egiptovske civilizacije in vplivu kolonialnih sil, ki so kontinent zaznamovale z osvajanji in političnimi oblikovanji državnih ureditev afriških držav. Skupni imenovalec vseh držav je varstvo človekovih pravic. Varstvo slednjih pa povzroča številne pomisleke in dvome, saj vsaka od obravnavanih držav dopušča kot kazensko sankcijo smrtno kazen, zato na afriškem kontinentu obstaja primanjkljaj varstva človekovih pravic. Posebnost afriške celine so plemenska in verska sodišča, ki imajo posebno funkcijo. Taka sodišča dovoljujejo ustavnopravni sistemi Etiopije, Nigerije in Južnega Sudana. Tradicionalno oziroma običajno pravo je na afriškem kontinentu zelo razširjeno. Na ustavni ravni ga najdemo v Južnem Sudanu, kjer je omenjeno kot pravni vir, omenja pa ga tudi etiopska ustava, in sicer v smislu priznavanja uporabe običajnega prava pri sklenitvi zakonske zveze. Sicer pa ga v ustavnih sistemih ostalih držav ni moč najti. V Nigeriji je tradicionalno pravo zmes plemenskih ali običajnih praks, ki jih kot del določene skupnosti priznavajo člani določene skupnosti. V teh skupnostih ima tradicionalno pravo moč zakona. Vse anglofonske države pa so v zvezi z ustavnosodno presojo prevzele ameriški sistem ustavnosodne presoje.
Ključne besede:Afrika, ustavni sistemi, običajno pravo, plemenska sodišča, verska sodišča
Kraj izida:Nova Gorica
Kraj izvedbe:Nova Gorica
Založnik:[V. Cilenšek]
Leto izida:2020
Leto izvedbe:2020
Št. strani:104 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-7550 Novo okno
UDK:342(6)(043.2)
COBISS.SI-ID:50793219 Novo okno
Opomba:Mag. delo 2. stopnje bolonjskega študija; Nasl. z nasl. zaslona; Opis vira z dne 9. 2. 2021;
Datum objave v ReVIS:18.02.2021
Število ogledov:1852
Število prenosov:152
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:Africa's history is very vibrant, which can be attributed to the rise of Egyptian civilization and the impact of colonialists who marked the continent with conquests and political shaping of state systems of African countries. The common denominator of all countries is the protection of human rights. However, the protection of the latter raises a number of concerns and doubts, as each of the countries in question allows the death penalty as a criminal sanction so there is a shortage of human rights protection on the African continent. Customary and religious courts are specific to Africa and have a specific function. Such courts can be seen in Ethiopia, Nigeria, and South Sudan. Traditional law is very common on the whole African continent. It can be found in South Sudan as a legislature source and it is also mentioned in Ethiopian constitution, in terms of recognizing the application of customary law in marriage. In other countries' constitutions traditional law is not mentioned. In Nigeria the traditional law is a mixture of customary practices which are approved by some communities. In those communities traditional law has the true power of law. All Anglophone countires have adopted the American system of constitutional review.


Nazaj