Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | Pomoč | SLO | ENG

Naslov:Uporabnost realitetne terapije v praksi : diplomska naloga
Avtorji:ID Stojko, Elizabeta (Avtor)
ID Podgornik, Nevenka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf RAZ_Stojko_Elizabeta_i2021.pdf (803,01 KB)
MD5: A534EE6247F1EC8D889F295A069AB956
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Diplomska naloga daje vpogled tuje in domače literature ter predstavitev študij. Teoretični del vsebuje opis psihoterapevtskih pristopov, s poudarkom na realitetni terapiji, empirični del pa je temeljil na študiji domače in tuje literature. Po pregledu literature smo izdelali PRIZMA diagram ter prikazali rezultate po kodah in kategorijah. Na koncu smo v razpravi odgovorili na zadana raziskovalna vprašanja. Uporabljena je bila deskriptivna metoda raziskovanja s pregledom domače in tuje literature. Ugotovili smo, da je realitetno terapijo mogoče uporabiti s katerim koli posameznikom, ki pokaže pripravljenost in sposobnost, da razume njena načela ter si želi sprememb. Torej je v resnici realitetna terapija dostopna vsakomur. Na podlagi pregleda člankov ugotovimo, da je realitetna terapija učinkovita pri zdravljenju težav v duševnem zdravju, kot so anksioznost, depresija, zasvojenost, nezadovoljstvo z različnimi področji življenja ipd., pri zdravljenju spolnih prestopnikov, zasvojenih z drogami, pri zdravljenju avtoimunih bolezni, med svetovanci s kroničnimi boleznimi in tudi v praksi pri drugih težavah. Kot zanimivost smo ugotovili tudi, da izvajanje teorije izbire v predšolskem obdobju razvija veščine reševanja problemov, vabi k sodelovanju, krepi njihov občutek skupnosti, gradi medsebojno spoštovanje ter izkorišča otrokovo običajno človeško potrebo po moči in nadzoru. Majhnim otrokom zagotavlja možnost, da uporabijo svoj glas ter sprejemajo odločitve in rešujejo težave. Otroke spodbuja k sodelovanju in prispeva k povezovanju vzgojiteljev z njimi.
Ključne besede:psihologija, psihoterapevtski pristopi, učinkovitost, realitetna terapija, teorija izbire, diplomske naloge
Kraj izida:Ljubljana
Kraj izvedbe:Ljubljana
Založnik:[E. Stojko]
Leto izida:2021
Leto izvedbe:2021
Št. strani:49 str.
PID:20.500.12556/ReVIS-8843 Novo okno
UDK:159.9
COBISS.SI-ID:93943043 Novo okno
Opomba:Študijski program Psihosocialna pomoč;
Datum objave v ReVIS:17.05.2022
Število ogledov:1119
Število prenosov:89
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
  
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Opis:The diploma thesis offers an insight into foreign and domestic literature and presents the study. The theoretical part contains a description of psychotherapeutic approaches, with an emphasis on reality therapy, while the empirical part is based on the study of domestic and foreign literature. After the literature review, we made a PRIZMA Flow Diagram and presented the results by codes and categories. Finally, we answered the proposed research questions in the discussion. A descriptive research method with a review of domestic and foreign literature was used. We discovered that reality therapy can be used on any individual who shows the willingness and ability to understand its principles and wants to change. So, in reality, reality therapy is accessible to everyone. Based on the reviewed articles, we find that reality therapy is effective in treating mental health problems such as anxiety, depression, addiction, dissatisfaction with different areas of life, etc., in treating drug-addicted sex offenders and autoimmune diseases, among consultees with chronic diseases and also in practice with other underlying issues. Interestingly, the implementation of choice theory in the preschool period develops problem-solving skills, invites children to participate, strengthens their sense of community, builds mutual respect, and exploits the child's regular human need for strength and control. Providing such young children with the opportunity to use their voices, make decisions and solve problems, encourages them to participate and contributes to establishing a stronger connection with their educators.


Nazaj