Naslov: | Prometno stanje in razvojne priložnosti Bohinjske železnice : magistrska naloga |
---|
Avtorji: | ID Obid, Nik (Avtor) ID Golob, Tea (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | RAZ_Obid_Nik_i2022.pdf (21,92 MB) MD5: D3CD5921780F9BB02CA9DD573F25E768
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo/naloga |
---|
Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
|
---|
Opis: | Bohinjska železnica je danes 129 kilometrov dolga železniška povezava med Jesenicami in
Sežano, ki povezuje gorenjsko, goriško in obalno-kraško statistično regijo. Njen potek je zaradi
zgodovinske gospodarske pomembnosti umeščen v alpsko-jadranski prostor, kar je razlog za
prečenje alpskih pregrad, rečnih dolin in kraške planote. Posledica takšnega poteka je njena
težavnost, kar dokazujejo strmi vzponi oziroma padci proge, številni predori, galerije, viadukti,
mostovi in prepusti, ki spadajo med presežnike na slovenskem železniškem omrežju. Takšna
težavna železniška gradnja je posledica gostih prometnih tokov v času Avstro-Orgske
monarhije iz smeri zgornjeavstrijskih dežel in Češke proti Trstu. Zaradi pestrega zgodovinskega
dogajanja po razpadu cesarstva, so se omenjeni prometni tokovi preusmerili ali popolnoma
usahnili, zaradi česar se je zmanjšala tudi pomembnost proge. Slednje je v kombinaciji s
potekom po sorazmerno slabo poseljenih območjih vseh treh statističnih regij razlog, da se je v
preteklosti ni pretirano obnavljalo ali nadgrajevalo, zaradi česar ima danes obravnavana
železnica izredno zastarelo tirno, postajno in signalnovarnostno infrastrukturo ter tirna vozila.
Prav tako se ji zaradi vseh zgoraj navedenih razlogov ne namenja večje in pomembnejše vloge
na potniškem ali tovornem področju v prihodnosti. S pričujočo magistrsko nalogo želimo
dokazati, da je takšno stališče napačno. S kombinacijo študije primera in metodološkim
opazovanjem smo naredili temeljito analizo trenutnega stanja na progi in z različnimi
primerjavami ter morebitnimi prihodnjimi perspektivami izluščili njen izredno velik prometni
potencial, ki še zdaleč ni tako omejen, kot ga lahko vidimo danes. S kombinacijo dveh
metodoloških pristopov smo progo analizirali s treh vidikov: pestre preteklosti, stanja v
današnjem času ter morebitne perspektive v prihodnosti. Ugotovili smo, da je njena svetla
prihodnost in povečana prometna pomembnost mogoča predvsem z večjim vlaganjem v
dotrajano infrastrukturo in tirna vozila ter smiselnim kombiniranjem potniškega in tovornega
prometa. |
---|
Ključne besede: | Bohinjska železnica, potniški promet, tovorni promet, turistična perspektiva, izboljšave, magistrske naloge |
---|
Kraj izida: | Nova Gorica |
---|
Kraj izvedbe: | Nova Gorica |
---|
Založnik: | [N. Obid] |
---|
Leto izida: | 2022 |
---|
Leto izvedbe: | 2022 |
---|
Št. strani: | 143, [90] str. |
---|
PID: | 20.500.12556/ReVIS-9506 |
---|
UDK: | 656.2 |
---|
COBISS.SI-ID: | 125542915 |
---|
Opomba: | Študijski program Medkulturni menedžment;
|
---|
Datum objave v ReVIS: | 06.01.2023 |
---|
Število ogledov: | 1034 |
---|
Število prenosov: | 55 |
---|
Metapodatki: | |
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |