Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Izpis gradiva
A+ | A- | SLO | ENG

Naslov:Notranji dialog medicinske sestre ob komunikaciji z verbalno nasilnim pacientom
Avtorji:Zupan, Romana (Avtor)
Rakovec, Primož (Mentor) Več o soavtorju... Novo okno
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FUDS - Fakulteta za uporabne družbene študije
Opis:Medicinska sestra je strokovnjakinja na področju zdravstvene nege in je na primarnem nivoju zdravstva vključena v primarno oskrbo pacientov, s katerimi s spoštljivim in empatičnim komuniciranjem vzpostavlja zaupen profesionalen odnos. Ker je pogosto prva, s katero pacienti in svojci prihajajo v kontakt, je med zdravstvenimi delavci najpogosteje izpostavljena verbalnemu nasilju. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kakšen je notranji dialog medicinske sestre ob komunikaciji z verbalno nasilnim pacientom, kakšna sta ob tem tendenca vedenja in njena čustva. Z namenom odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja v prvem delu opišemo teoretična izhodišča, ki jih preverimo v empiričnem delu s kvalitativno raziskavo. V polstrukturiranem intervjuju je sodelovalo osem medicinskih sester, ki opravljajo delo ambulantne medicinske sestre in imajo izkušnjo verbalnega nasilja. Rezultati raziskave so pokazali, da se pri vseh intervjuvanih medicinskih sestrah ob komunikaciji z verbalno nasilnim pacientom pojavi notranji dialog, ki se ga medicinske sestre zavedajo, a ga ne ubesedijo. Najpogosteje je imel družbenoocenjevalno funkcijo in negativno naravnanost, vendar so ga večinoma zmogle prekiniti in se profesionalno odzvati s spoštljivo in empatično komunikacijo. Ob tem so prepoznale zdrava negativna čustva, ki so jih vodila v funkcionalno vedenje z namenom pomagati pacientu. Najpogosteje so opisale razočaranje, jezo in strah, ki so jim še po dogodku povzročali stisko in stres. Izrazile so potrebo po opolnomočenju za uspešnejše obvladovanje komunikacije z verbalno nasilnim pacientom, saj so izpostavile izkustveno izobraževanje, krepitev medsebojnih odnosov in sodelovanja.
Ključne besede:medicinska sestra, komunikacija, verbalno nasilje, notranji dialog, čustva, vedenje, magistrske naloge
Leto izida:2022
Založnik:[R. Zupan]
Izvor:Komenda
UDK:159.9
COBISS_ID:128070403 Povezava se odpre v novem oknu
Opomba:Študijski program Psihosocialno svetovanje;
Število ogledov:556
Število prenosov:53
Datoteke:.pdf RAZ_Zupan_Romana_i2022.pdf (2,31 MB)
 
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Nurse’s self-talk while communicating with a verbally aggressive patient
Opis:A nurse is an expert in nursing care and is involved in the primary care of patients, with whom a nurse establishes a confidential professional relationship through respectful and empathic communication. As nurses are usually the first people with whom patients and relatives come into contact, they are the most frequently exposed to verbal aggression among medical professionals. The purpose of the master’s thesis is to determine a nurse’s self-talk while communicating with a verbally aggressive patient, and their behavioural tendencies and emotions. To answer the posed research questions, the first part describes the theoretical starting points, which are verified in the empirical part with qualitative research. A semi-structured interview included eight nurses, who work as outpatient nurses and have experienced verbal aggression. The results of the research show that self-talk occurs in all the interviewed nurses when communicating with a verbally aggressive patient, which the nurses are aware of, but do not verbalise. Most frequently, self-talk had a social assessment function and a negative disposition. However, the nurses were mainly able to interrupt it and respond to it professionally with respectful and empathic communication, while recognising their healthy negative emotions leading to functional behaviour intended to help the patient. Most frequently, they described frustration, anger and fear, causing them distress and stress even after the event. The nurses expressed the need for empowerment to manage communication with verbally aggressive patients more successfully, and pointed out experiential education, the strengthening of mutual relations and cooperation.


Nazaj