Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Statistika ReVIS
A+ | A- | SLO | ENG


Največkrat prenešene datoteke meseca (zadnjih 30 dni).

1.
Strokovna in etična integriteta policijskih managerjev
Zlatko Dolić, 2013

Ključne besede: etika, morala, integriteta, policijski manager, policija, policijsko delo
Objavljeno: 07.08.2018; Ogledov: 6979; Prenosov: 3746
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)
Prenosov v mesecu: 178

2.
Vpliv vitamina C na izboljšanje stanja solarnih lentigov
Sara Matelič, 2023

Ključne besede: sončno sevanje, hiperpigmentacije, melanin, solarni lentigo, vitamin C
Objavljeno: 14.03.2024; Ogledov: 1321; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)
Prenosov v mesecu: 34

3.
Oblikovanje interierja novogradnje - dvojček Polje
Karin Peterka, 2025

Ključne besede: diplomske naloge, notranja oprema, dvojček, japandi, moderni podeželski stil
Objavljeno: 31.05.2025; Ogledov: 720; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (82,52 MB)
Prenosov v mesecu: 29

4.
Prisotnost stresa med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea
Žiga Žekš, 2024

Opis: Uvod: Stres med študenti s področja zdravstva je prisoten, kar kažejo številne študije. Nobena izjema niso študenti fizioterapije, ki se med izobraževanjem srečujejo z različnimi stresorji, ki lahko vplivajo na njihovo psihično in fizično zdravje. Z raziskavo smo želeli oceniti pojavnost stresa in opredeliti dejavnike, ki vplivajo na prisotnost stresa med študenti fizioterapije. Metode: Empirična presečna raziskava je potekala med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea v mesecu maju 2024. Šlo je za neslučajnostno namensko vzorčenje. Podatki so bili zbrani s pomočjo standardiziranega anketnega vprašalnika Perceived Stress Scale (PSS-10) in obdelani v programu SPSS 29. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 145 študentov fizioterapije, od tega je bilo 45 moških in 100 žensk, s povprečno starostjo 23 ± 3,2 let. Povprečna vrednost zaznanega stresa je bila 20,7 ± 6,3 točke. Ženski spol (p < 0,001), redna zaposlitev (p = 0,036) in preobremenjenost zaradi študijskih obveznosti (p < 0,001) so dejavniki, ki kažejo statistično značilno višjo oceno zaznanega stresa pri študentih. Povprečna ocena izpitov je bila negativno povezana z oceno stresa med študenti fizioterapije (rs = 0,192, p = 0,021). Zaključek: Ugotovitve kažejo, da je med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea prisotna zmerna stopnja stresa. Smiselno je, da študenti tekom študijskega obdobja izvajajo učinkovite strategije za obvladovanje stresa. Prav tako je pomembno, da fakultete prepoznajo problematiko stresa med študenti in uvedejo programe ter intervencije, ki bodo pomagale zmanjšati stres ter izboljšale kakovost življenja študentov.
Ključne besede: stres, fizioterapija, študenti, PSS
Objavljeno: 20.02.2025; Ogledov: 1204; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)
Prenosov v mesecu: 27

5.
Dejavniki nakupnega odločanja kupcev in investitorjev v gradbeništvu
Darja Jezovšek, 2024

Ključne besede: vedenje porabnikov, nakupno odločanje, gradbeništvo, magistrsko delo
Objavljeno: 05.11.2024; Ogledov: 931; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)
Prenosov v mesecu: 25

6.
Vloga vodje in njen vpliv na kakovost dela v timu zdravstvene nege
Suzana Lakić, 2024

Opis: eoretična izhodišča: Vloga vodje v zdravstvu ima pomemben vpliv na kakovost dela znotraj zdravstvenega tima. Vodja vzpostavlja jasna pričakovanja glede kakovosti dela in standardov oskrbe pacientov ter spodbuja kulturo odličnosti, kjer so cenjeni nenehno izboljševanje, učenje in inovacije. Poleg tega vodja gradi zaupanje in sodelovanje med člani tima ter zagotavlja potrebne vire, usposabljanje in podporo za zagotavljanje visokokakovostne nege. Z vzorčenjem primernih vedenj, spodbujanjem učinkovite komunikacije in povratnih informacij ter spremljanjem uspešnosti in kakovostnih meril vodja omogoča reševanje težav, izboljšanje procesov dela in optimizacijo oskrbe pacientov. Skratka, vloga vodje v zdravstvu pomembno prispeva k ustvarjanju okolja, v katerem lahko zdravstveni tim doseže visokokakovostno nego in pozitivne rezultate za paciente. Metoda: Za raziskavo je bila uporabljena kvantitativna metoda zbiranja podatkov, s pomočjo katere smo ugotovili subjektivna stališča udeležencev v raziskavi, ki so pripomogla h končnim ugotovitvam. Metodi raziskovanja sta deskriptivna, s katero smo opisali in interpretirali najpomembnejše pojme s proučevanega področja, ter metoda analize, s katero smo analizirali in razčlenjevali primarne podatke, pridobljene z anonimnim spletnim anketnim vprašalnikom, ki je bil oblikovan na spletni platformi www.1ka.si. Rezultati: Anketni vprašalniki so bili razdeljeni med 450 zdravstvenih delavcev Splošne Bolnišnice Celje. V raziskovalnem delu smo si zastavili 4 raziskovalna vprašanja in 4 hipoteze. Glede na rezultate, ki smo jih pridobili na podlagi odgovorov izpolnjenih anketnih vprašalnikov, smo vse štiri hipoteze potrdili. Analiza podatkov je pokazala, da obstaja statistično značilna povezava med vključenostjo vodje v sestrske predaje službe/raporte in njihovo vodstveno vlogo, kar potrjuje prvo hipotezo. Večina vprašanih (87,8 %) je poročala, da so vodje najpogosteje vključeni v sestrsko predajo službe/raport. Druga hipoteza je bila prav tako potrjena, saj smo ugotovili pozitiven vpliv vključenosti vodje v delo na oddelku na zadovoljstvo zaposlenih. Analiza je pokazala, da je med trditvijo "Vodja je vključen v proces dela na oddelku" in zadovoljstvom zaposlenih obstajala statistično pomembna povezava (Spearmanov koeficient = 0,489, p-vrednost < 0,05), ki je bila pozitivna in srednje močna. Tretja hipoteza je bila potrjena, kar kaže na pozitiven vpliv vključenosti vodje v delovne procese na kakovost opravljenega dela na oddelku. Statistična analiza je pokazala, da je med trditvijo "Vodja je vključen v proces dela na oddelku" in trditvijo "Kako pogosto menite, da vas vodja spodbuja, da vaše delo opravljate kakovostno in strokovno pravilno?" obstajala statistično pomembna povezava (Spearmanov koeficient = 0,495, p-vrednost < 0,05), ki je bila pozitivna in srednje močna. Četrta hipoteza je bila prav tako potrjena, kar kaže na povezanost med boljšimi odnosi med vodjo in zaposlenimi ter boljšim opravljenim delom na oddelku. Anketiranci so se strinjali, da dobri medsebojni odnosi prispevajo k boljši kakovosti zdravstvene nege. Rezultati Wilcoxonovega testa so pokazali statistično pomembno višjo povprečno vrednost (AS = 4,8; Me = 5) od testne vrednosti (4), kar potrjuje pomembnost pozitivnih odnosov za učinkovito delovanje organizacije Povzetek ugotovljenega kaže, da imajo vodje pomembno vlogo v timu zdravstvene nege, saj njihova vključenost v delo na oddelku pozitivno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih in kakovost opravljenega dela. Raziskava v Splošni bolnišnici Celje je pokazala, da so zaposleni najbolj zadovoljni z vodjami, ki delujejo empatično, motivacijsko ter pravično. Poleg tega so dobri odnosi med vodjo in zaposlenimi ključni za zagotavljanje boljše kakovosti zdravstvene nege. Pomembnost načel kakovosti je izpostavljena, pri čemer je visoka prioriteta dana kakovostni oskrbi pacientov. Razprava: Vloga vodje v zdravstvu je ključna za zagotavljanje kakovosti oskrbe pacientov in učinkovitega delovanja zdravstvenih organizacij. Analiza rezultatov je pokazala, da so zaposleni v večini primerov izkazali visoko zadovoljstvo s svojimi vodjami glede na različne vidike njihovega vodenja, kot so empatija, motivacija ter pravičnost pri reševanju konfliktov. Poleg tega je bilo ugotovljeno, da večja kot je vključenost vodje v proces dela na oddelku, bolj je povezana z večjo pogostostjo spodbujanja zaposlenih za kakovostno opravljeno delo. Povzetek ugotovljenega kaže, da ima vodja pomembno vlogo v timu zdravstvene nege, saj njena vključenost v delo na oddelku pozitivno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih in kakovost opravljenega dela. Raziskava v Splošni bolnišnici Celje je pokazala, da so zaposleni najbolj zadovoljni z vodjami, ki delujejo empatično, motivacijsko ter pravično. Poleg tega so dobri odnosi med vodjo in zaposlenimi ključni za zagotavljanje boljše kakovosti zdravstvene nege. Pomembnost načel kakovosti je izpostavljena, pri čemer je visoka prioriteta dana kakovostni oskrbi pacientov.
Ključne besede: vloga vodje v timu zdravstvene nege, kakovost v zdravstveni negi, timsko delo, vodenje, menedžment.
Objavljeno: 16.06.2024; Ogledov: 1695; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)
Prenosov v mesecu: 25

7.
ANALIZA VPLIVA RAZLIČNIH FDM 3D TISKALNIKOV NA MEHANSKE LASTNOSTI PLA IN PLA+CF MATERIALOV
Vid Papež, 2025

Opis: Diplomska naloga preučuje, kako različni 3D-tiskalniki FDM vplivajo na mehanske lastnosti natisnjenih vzorcev iz materialov PLA in PLA+CF. Raziskava vključuje analizo vzorcev z različnimi gostotami izpolnitve (100 %, 60 % in 30 %), pri čemer so bili preizkusni vzorci natisnjeni na različnih tiskalnikih in testirani glede natezne trdnosti, modula elastičnosti, maksimalne sile in deformacije. Rezultati kažejo, da na mehanske lastnosti natisnjenih izdelkov ne vpliva zgolj izbira materiala in parametrov tiskanja, temveč tudi specifične lastnosti posameznega tiskalnika. Ugotovitve so ključne za industrijsko uporabo, saj poudarjajo pomen pravilne izbire tiskalnika za zagotavljanje optimalnih mehanskih lastnosti izdelkov. Raziskava tako prispeva k boljšemu razumevanju tehnologije FDM pri 3D-tiskanju in omogoča optimizacijo tiskalnih parametrov za razvoj izdelkov z izboljšano mehansko zmogljivostjo.
Ključne besede: aditivna proizvodnja, FDM, 3D, PLA material, PLA+CF material, mehanske lastnosti
Objavljeno: 06.03.2025; Ogledov: 1054; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)
Prenosov v mesecu: 25

8.
Trgovina z ljudmi v Sloveniji
Vid Prostran, 2025

Opis: Trgovina z ljudmi je prisotna že od začetka civilizacij in se je skozi zgodovino pojavljala v različnih družbenih sistemih in oblikah izkoriščanja. Danes velja za suženjstvo sodobnega časa, saj gre za globalni problem, ki se odraža kot zloraba posameznikov z namenom spolnega izkoriščanja, prisilnega dela, suženjstva, odstranitve organov za nelegalne transplantacije, prisilnega izvajanja kaznivih dejanj in beračenja. Posledice so uničujoče, saj žrtvam odvzemajo dostojanstvo, svobodo in temeljne pravice, pri čemer gre pogosto za nasilno kaznivo dejanje mreže organiziranega kriminala. V zadnjih letih je na globalni ravni zaznan porast števila žrtev, zlasti otrok ter žrtev prisilnega dela. Pri tem je protipravna korist iz tega naslova enormna. Ta problem ostaja pereč tudi v Evropski uniji, kjer so v vseh državah članicah zabeležene žrtve različnih oblik izkoriščanja, pri čemer združbe ustvarjajo visoke prihodke. Ne glede na dejstvo, da je problematika v Sloveniji manj izražena, še vedno obstoji in zahteva ukrepanje. Magistrsko delo obravnava institucionalni okvir boja proti trgovini z ljudmi v Sloveniji in enotnost sodne prakse nacionalnih sodišč pri reševanju najpogostejših pravnih izzivov. Trgovina z ljudmi je ena najhujših oblik kršitev človekovih pravic, zato sta ustrezen okvir in enotno reševanje pravnih izzivov nujna za učinkovito zaščito žrtev, uspešen pregon storilcev ter preprečevanje nadaljnjih izvršitev kaznivih dejanj. To predstavlja namen magistrskega dela. V delu je tematika obravnavana s pomočjo več metodoloških pristopov. Z deskriptivno metodo so po poglavjih predstavljeni splošni vidiki trgovine z ljudmi, aktualnost tematike, temelji mednarodnega okvirja in nacionalni institucionalni okvir boja proti trgovini z ljudmi. Z analitično metodo je opravljena analiza pravnih virov, kot so zakonodaja, sodna praksa in pravna teorija, hkrati pa je metoda uporabljena pri analiza poročil pristojnih organizacij. V zadnjem stadiju je uporabljena sintetična metoda, ki omogoča celovito obravnavo vprašanja, ali je v Sloveniji vzpostavljen ustrezen institucionalni okvir boja proti trgovini z ljudmi in vprašanja kateri so najpogostejši pravni izzivi ter ali je sodna praksa pri njihovih rešitvah enotna.
Ključne besede: trgovina z ljudmi, žrtev, spolno izkoriščanje, prisilno delo, prisilno delo, kriminaliteta, kaznivo dejanje, kazensko pravo
Objavljeno: 27.10.2025; Ogledov: 266; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)
Prenosov v mesecu: 24

9.
Vpliv motivacije zaposlenih na poslovanje in uspešnost podjetja
Uroš Debeljak, 2021

Opis: Ključni dejavniki poslovanja v podjetju so merljivi in jih lahko spremljamo, vendar pa velikokrat pozabimo, da se tesno prepletajo s ključnimi dejavniki uspeha, ki so zelo pomembni za razvoj in izvajanje strategije podjetja. Strategija vsake poslovne organizacije pa na določeni točki zasleduje cilj uspešnih in zadovoljnih zaposlenih. Zadovoljstvo zaposlenih pri opravljanju dela ter posledično izvajanje kakovostnejših in produktivnejših procesov dela pa sta odvisna od motivacije. Zato je ključno vprašanje vsakega vodstva, kako pravilno in ustrezno motivirati zaposlene. V diplomskem delu sem se osredotočil na proučevanje izvora motivacije in njenega vpliva na uspešnost poslovanja podjetij ter povezavo med motivacijo zaposlenih v sektorju prodaje ter uspešnostjo poslovanja podjetij. Namen diplomskega dela je raziskati pomen motivacije zaposlenih in predvsem njen vpliv na opravljeno delo ter uspešnost poslovanja podjetij v različnih panogah s perspektive delovnih mest v sektorju prodaje.
Ključne besede: motivacija, uspešnost podjetja, zaposleni, nagrajevanje, dejavniki.
Objavljeno: 10.10.2021; Ogledov: 3048; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (953,94 KB)
Prenosov v mesecu: 24

10.
UPORABA TEORIJE SAMOOSKRBE V PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE
Luka Markovčič, 2024

Opis: Teoretična izhodišča: Teorija Dorothee Orem o samooskrbi je zaradi svoje uporabnosti in univerzalnosti ena najpomembnejših in najbolj razširjenih teorij v zdravstveni negi. Temelji na predpostavki, da se mora človek za ohranitev življenja, zdravja in optimalnega delovanja v okviru svojih zmožnosti neprestano truditi. Teorija poudarja temeljni pomen samostojnosti za ohranjanje neodvisnosti posameznika. Človeka opisuje kot celostno bitje, ki deluje na biološki, simbolični in družbeni ravni. Samooskrba se izraža v skrbi zase in za druge, kar vključuje odkrivanje, razvijanje in uporabo virov za razumevanje in zadovoljevanje potreb. Namen raziskave je preučiti vlogo teorije samooskrbe v praksi zdravstvene nege. Metoda: Raziskava je temeljila na kvalitativnem raziskovalnem pristopu z deskriptivno metodo dela. Za potrebe empiričnega dela so bili zbrani, analizirani in sintetizirani tako primarni kot sekundarni viri. Primarni podatki so bili pridobljeni z intervjuvanjem, kot instrument za zbiranje podatkov je bil uporabljen polstrukturirani intervju. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo šest diplomiranih medicinskih sester, starih med 27 in 59 let. Vse so končale šolanje na zdravstveni fakulteti, ena je opravila tudi magisterij. Intervjuvanke se strinjajo, da teorija samooskrbe poudarja celostno obravnavo pacienta, predvsem pa krepitev njegove samostojnosti. Kot največje izzive navajajo težave z nekooperativnimi, agresivnimi in pasivnimi pacienti, ki jim zaradi pomanjkanja časa in kadra težje zagotovijo personaliziran pristop. Učinkovitost izvajalci zdravstvene nege ocenjujejo na podlagi opazovanja pacientove samostojnosti, motivacije in napredka pri okrevanju po operaciji ali izboljšanja obstoječih negovalnih diagnoz. Razprava: Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da medicinske sestre v procesu zdravstvene nege uporabljajo komunikacijo kot osnovno orodje za pridobivanje vpogleda v pacientovo počutje in oceno njegovega napredka. Kljub prizadevanjem za personaliziran pristop, ki temelji na teoriji samooskrbe – kjer naj bi pacient aktivno sodeloval v procesu obravnave – se pogosto srečujejo z izzivi, kot so nekooperativnost, nezaupanje in agresivnost pacientov. Rezultati kažejo, da je teorija samooskrbe v praksi velikokrat težko uresničljiva, ker aktivna vloga pacienta v procesu nege ni vedno mogoča zaradi različnih psihosocialnih ali fizičnih ovir. Zaradi teh izzivov mora zdravstveno osebje razviti fleksibilne strategije, ki omogočajo čim bolj personalizirano obravnavo ne glede na stopnjo sodelovanja pacienta.
Ključne besede: samooskrba, nega, proces zdravstvene nege, samostojnost, medicinska sestra.
Objavljeno: 22.12.2024; Ogledov: 1069; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)
Prenosov v mesecu: 24