1. |
2. POMEN KOMUNIKACIJSKIH POSTOPKOV ZA USPEŠEN POTEK REHABILITACIJE PACIENTAIva Sučević, 2020 Opis: Komunikacija postaja vse pomembnejši element za uspešno delo fizioterapevtov. V rehabilitacijskem procesu lahko neuspešna komunikacija vodi do številnih nesporazumov, ki lahko povzročajo neprijetne posledice tako za pacienta kot za fizioterapevta. Da bi pacientu omogočili kakovostno obravnavo in s tem uresničevanje zastavljenih ciljev rehabilitacije, je zelo pomembno zavedanje pomena uspešne komunikacije. Namen diplomske naloge je bil analizirati dejstvo, kako komunikacija vpliva na izid rehabilitacije; ali uspešna komunikacija ustvarja placebo učinek na pacienta, kako fizioterapevti komunicirajo in rešujejo konflikte z njimi, kako motivirajo le-te za sodelovanje v rehabilitacijskem procesu. Pridobljene podatke smo dobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultate smo prikazali z grafi in jih nato interpretirali. 48 ali 63,16 % anketirancev meni, da s pacientom vedno komunicirajo učinkovito oziroma kakovostno, 74 ali 97,37 %, da komunikacija vpliva na potek in izid rehabilitacije pacienta. 65 ali 85,53 % jih z nebesedno komunikacijo pacienta dobi veliko informacij. Podporni način komuniciranja v pogovoru s pacientom vedno uporablja 53 ali 69,74 % anketiranih fizioterapevtov. Komunikacija s svojci pacienta je v procesu rehabilitacije zelo pomembna za 68 ali 89,47% anketirancev, vendar jih večina 32 ali 42,11% le včasih komunicira s svojci pacienta. Da uspešna komunikacija motivira pacienta, spodbuja pacienta k dejavni vključitvi v proces rehabilitacije in pacientu daje občutek nadzora položaja in lastnega stanja, je izbralo 60 ali 78,95 % anketirancev. 100 % anketirancev svojo komunikacijo prilagaja pacientovim potrebam in možnostim. S pozitivno komunikacijo in s prijazno razlago poteka rehabilitacije pacientovo zaupanje pridobi 100 % anketirancev. 73 ali 96,05 % se jih strinja, trije ali 3,95 % se jih s trditvijo, da sta pri motiviranih pacientih potek in izid rehabilitacije uspešnejša, ne strinja. Vsi informacije o zdravstvenem stanju pacienta izmenjujejo v timu. 63 ali 82,89% se v konfliktih situacijah s pacientom znajde redko. Ko pa do takšnih situacij pride, jih večina rešuje s pozitivnim, umirjenim pogovorom. Strokovne izraze v komunikaciji s pacientom včasih uporablja 48 ali 63,16%. 58 ali 76,32 % anketirancev je navedlo, da dodatna izobraževanja o komunikacijskih veščinah niso potrebna, 18 ali 23,68 % jih meni, da bi bila takšna izobraževanja potrebna. Komunikacija med fizioterapevtom in pacientom mora biti usmerjena predvsem v razvoj takšnih medosebnih odnosov, ki bodo motivirali paciente za redno in dejavno vključenost na obravnavah, ter upoštevanje nasvetov in navodil. Pomembno je, da se fizioterapevti zavedajo, kolikšen pomen ima komunikacija v rehabilitacijskem procesu, in da so izobraževanja o komunikacijskih veščinah potrebna, tako med študijem kakor tudi kasneje. Ključne besede: komunikacija v zdravstvu, rehabilitacija, fizioterapija, pacient, placebo učinek Objavljeno: 28.07.2020; Ogledov: 4645; Prenosov: 333
Celotno besedilo (1,25 MB) Prenosov v tednu: 14 |
3. Prisotnost stresa med študenti fizioterapije na Alma Mater EuropaeaŽiga Žekš, 2024 Opis: Uvod: Stres med študenti s področja zdravstva je prisoten, kar kažejo številne študije. Nobena izjema niso študenti fizioterapije, ki se med izobraževanjem srečujejo z različnimi stresorji, ki lahko vplivajo na njihovo psihično in fizično zdravje. Z raziskavo smo želeli oceniti pojavnost stresa in opredeliti dejavnike, ki vplivajo na prisotnost stresa med študenti fizioterapije. Metode: Empirična presečna raziskava je potekala med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea v mesecu maju 2024. Šlo je za neslučajnostno namensko vzorčenje. Podatki so bili zbrani s pomočjo standardiziranega anketnega vprašalnika Perceived Stress Scale (PSS-10) in obdelani v programu SPSS 29. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 145 študentov fizioterapije, od tega je bilo 45 moških in 100 žensk, s povprečno starostjo 23 ± 3,2 let. Povprečna vrednost zaznanega stresa je bila 20,7 ± 6,3 točke. Ženski spol (p < 0,001), redna zaposlitev (p = 0,036) in preobremenjenost zaradi študijskih obveznosti (p < 0,001) so dejavniki, ki kažejo statistično značilno višjo oceno zaznanega stresa pri študentih. Povprečna ocena izpitov je bila negativno povezana z oceno stresa med študenti fizioterapije (rs = 0,192, p = 0,021). Zaključek: Ugotovitve kažejo, da je med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea prisotna zmerna stopnja stresa. Smiselno je, da študenti tekom študijskega obdobja izvajajo učinkovite strategije za obvladovanje stresa. Prav tako je pomembno, da fakultete prepoznajo problematiko stresa med študenti in uvedejo programe ter intervencije, ki bodo pomagale zmanjšati stres ter izboljšale kakovost življenja študentov. Ključne besede: stres, fizioterapija, študenti, PSS Objavljeno: 20.02.2025; Ogledov: 1189; Prenosov: 130
Celotno besedilo (3,22 MB) Prenosov v tednu: 9 |
4. |
5. Pravica do dostojne smrti v EvropiTeja Vavpetič, 2023 Opis: Beseda evtanazija izhaja iz Grčije in pomeni dobro oziroma lahko smrt. S časom je beseda postala sinonim za usmrtitev brez bolečin. Znotraj Evrope pravna ureditev glede evtanazije ni enotna. V nekaterih državah je pravno urejena, spet v drugih z zakonom prepovedana. Prvi državi, ki sta evtanazijo legalizirali, sta bili Nizozemska leta 2001 in Belgija leta 2002. Z leti se jima pridružuje vedno več držav, ki zakonsko urejajo pravico do dostojnega končanja življenja. V povezavi s pojmom evtanazija se zdi smiselno omeniti tudi pojme samomor z zdravniško pomočjo, paliativna sedacija in zdravljenje z dvojnim učinkom. Evtanazija postavlja vrsto etičnih, verskih in psiholoških vprašanj. Na legalizacijo postopka zato zagotovo vpliva več različnih dejavnikov, kot na primer družba, etika, vera, zdravstvo itd. Legalizacija evtanazije v povezavi z vse daljšo življenjsko dobo je problematika sodobne družbe, ki bi jo bilo treba prej ali slej začeti reševati. Vedno večji poudarek je tudi na svobodi posameznika in njegovi avtonomiji pri odločanju o svojem življenju. Pri končanju življenja gre za odločitev posameznika, koliko časa in s kolikšnim trpljenjem in bolečinami je pripravljen živeti. Gre za primere hudih neozdravljivih bolezni, psihičnih težav, s katerimi določeni posamezniki ne želijo živeti in težav, povezanih s starostjo. Pri evtanaziji in zdravniški pomoči pri samomoru gre za interes posameznika, ki želi dostojno končati življenje. Ključne besede: evtanazija, pomoč pri samomoru, končanje življenja, pravica do dostojne smrti, Evropa Objavljeno: 12.12.2023; Ogledov: 1948; Prenosov: 107
Celotno besedilo (617,08 KB) Prenosov v tednu: 8 |
6. Zdravstvena nega pacienta po transplantaciji srcaHikmeta Durmišević, 2025 Opis: Transplantacija srca je kompleksen kirurški poseg, ki je za paciente s končnim srčnim popuščanjem pogosto edina rešitev za podaljšano preživetje in izboljšanje kakovosti življenja. Ključno vlogo pri okrevanju pacientov imajo medicinske sestre, ki zagotavljajo celostno nego, vključno s fizično podporo, spremljanjem zdravilne terapije (kot so imunosupresivi) in obvladovanjem simptomov. Po presaditvi so pacienti izpostavljeni različnim izzivom, kot so tveganje zavrnitve presadka, okužbe in fizična šibkost, kar zahteva stalno medicinsko spremljanje in rehabilitacijo. Za uspešno okrevanje je potrebna celovita zdravstvena oskrba, ki vključuje izobraževanje o zdravem življenjskem slogu in preprečevanju zapletov. Poleg tega je pri skrbi za pacienta pomembna vključenost družine, saj nudi čustveno podporo in pomaga pri prilagajanju na življenje s presajenim srcem. Namen diplomske naloge je predstaviti vlogo medicinske sestre pri celostni obravnavi pacienta po transplantaciji srca, s poudarkom na okrevanju, preprečevanju zapletov ter pomenu izobraževanja in podpore pacientu in njegovi družini. Ključne besede: Medicinska sestra, zdravstvena nega, transplantacija srca, postoperativna oskrba. Objavljeno: 30.10.2025; Ogledov: 206; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,02 MB) Prenosov v tednu: 8 |
7. Proučevanje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih v podjetju Hella Saturnus Slovenija d. o. o.Branka Jovanović, 2019 Opis: V diplomskem delu smo obravnavali organizacijsko klimo in zadovoljstvo zaposlenih v izbranem podjetju HELLA Saturnus Slovenija. Organizacijska klima postaja vedno pomembnejši dejavnik uspeha v večini sodobnih podjetij, zato je proučevanje te tematike še toliko pomembnejše, če želimo na ravni podjetja ne samo obdržati, ampak tudi izboljšati poslovne rezultate.
Glede na to, da je poslovanje podjetij vedno bolj globalno, se na področju zaposlovanja dogajajo spremembe, ki narekujejo, da se morajo tudi podjetja boriti za svoje zaposlene v lokalnem in širšem okolju. Skrb za produktivnost pri delovnih procesih tako ni skrb samo vodij podjetij, ampak celotnega podjetja. V proučevanem podjetju smo klimo in zadovoljstvo zaposlenih proučevali z vprašalnikom SiOK, ki je najbolj uporabljena mera za proučevanje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih v Sloveniji. Poleg pridobivanja primarnih informacij z uporabo anketnega vprašalnika smo v diplomskem delu izvedli še strukturirane intervjuje z vodji posameznih področij, da smo dobili poglobljen vtis o posameznih razmerjih med zaposlenimi in podjetjem.
V proučevanem podjetju so poleg dobrih delovnih razmer pomembni tudi dobro počutje zaposlenih, motiviranost, samozavest in še mnogi drugi občutki, ki vplivajo na produktivnost in učinkovitost na vseh področjih. V podjetju se zavedajo, da so zaposleni največje premoženje vsakega podjetja, zato vlagajo tudi vanje.
V diplomskem delu smo predstavili teoretični del in z empirično analizo pokazali dejansko stanje v podjetju. Rezultati diplomskega dela bodo lahko osnova za nadaljnje ukrepe v podjetju v smeri spreminjanja organizacijske klime, motivacije in zadovoljstva zaposlenih. Prav tako bodo lahko dobra osnova za nadaljnje študije, ki bodo povedale, v katero smer se spreminjajo proučevani dejavniki. Ključne besede: organizacijska klima, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih, SiOK, menedžment. Objavljeno: 27.06.2019; Ogledov: 5044; Prenosov: 235
Celotno besedilo (2,09 MB) Prenosov v tednu: 8 |
8. |
9. |
10. Razvoj zemljiške knjige in njen današnji pomenTjaša Križnik, 2012 Ključne besede: javni register, zemljiška knjiga, zemljiškoknjižna načela, razvoj zemljiške knjige, imenjska knjiga, kataster, ZZK-1, e-zemljiška knjiga, informatizirana glavna knjiga Objavljeno: 28.05.2019; Ogledov: 3249; Prenosov: 137
Celotno besedilo (599,96 KB) Prenosov v tednu: 7 |