Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Statistika ReVIS
A+ | A- | SLO | ENG


Največkrat ogledana gradiva meseca (zadnjih 30 dni).

1.
2.
Udeležba pri kaznivem dejanju
Matjaž Lipar, 2021

Opis: Vsakokrat, ko je produkt skupnega prizadevanja več oseb uresničitev kaznivega dejanja, mora sodišče ovrednotiti prispevanje (vlogo) vpletenih glede na njihovo prizadevanje k dejanju. Cilj tega je utemeljiti kaznivost vsakega sodelujočega posebej, skladno z njegovim danim prispevkom, teorija pa navaja pojem udeležbe. Smoter individualne odgovornosti pa je jasen: posameznikova kazenska odgovornost mora temeljiti na izpolnjenih predpostavkah kaznivosti. Način obravnave teh oseb so države zasnovale različno, izhajale pa so iz dveh temeljnih principov kazenskega materialne prava, restriktivnega ali ekstenzivnega storilstva. Restriktivno storilstvo ali dualizem udeležbe loči sodelujoče na storilce in druge udeležence in je vtkan v jedro KZ-1 in njegove določbe. Na tej osnovi je postavljena tudi limitirana akcesorna odgovornost udeležencev, ki pri dejanju niso ravnali izvršitveno kot storilci, temveč so svoje sodelovanje pri dejanju omejili na napeljevanje storilca k dejanju ali so samo ravnali v pomoč storilcu, njihova odgovornost pa je odvisna od storilca. Skozi predstavitev vseh temeljnih elementov udeležbe in razjasnitev kriterijev, ki služijo za določanje sodelujočega za udeleženca v tem ožjem pomenu besede, teorija in praksa pokažeta na množico problematično zasnovanih zakonskih določb. Te določbe pri vsakokratnem primeru odpirajo vrsto vprašanj, npr. o času in kraju storitve, kaznovalnih okvirih za udeležence itd., ki že več desetletij, posebej pa v prihodnje, terjajo na temelju stroke poglobljeno in argumentirano razpravo.
Ključne besede: udeležba, limitirana akcesornost, napeljevanje, pomoč
Objavljeno: 09.02.2022; Ogledov: 67625; Prenosov: 87
.pdf Polno besedilo
Ogledov v mesecu: 1193

3.
4.
Vpliv kulture na poslovanje multinacionalnih podjetij
Meta Škedelj, 2014

Opis: Magistrska naloga »Vpliv kulture na poslovanje mednarodnih podjetij z analizo kulturnih vzorcev menedžerjev na Hrvaškem in v Sloveniji«, v svojem teoretičnem delu predstavlja in ponuja vpogled v premnoge definicije kulture, nacionalne kulture, organizacijske kulture, etike ter drugih prvin, ki so ključnega pomena za tvorjenje osnovnih vzorcev poslovanja posameznika v določeni družbi. Preko navedenih tipologij in opredelitev smo zajeli tiste, ki se nam za nalogo zdijo bistvene. Medtem ko v teoretičnem delu govorimo o kulturnih prvinah, ki so bistvenega pomena za ozadje naših značajskih ter s tem tudi poslovnih interakcij, si v praktičnem delu lahko pobliže ogledamo, kako dve nacionalni kulturi komunicirata med seboj in sodelujeta v mednarodnem podjetnem okolju. Pri tem želimo izpostaviti in opredeliti interakcije med obema državama. Delo prispeva k obsegu že opravljenih raziskav o medkulturnem komuniciranju, s svojim praktičnim delom pa ponuja vpogled v medkulturne odnose v komuniciranju hrvaške in slovenske regije. Raziskave z rezultati takšnega tipa so še vedno v manjšini, saj gre za dve, na prvi pogled težko opredeljivi področji glede definiranja medsebojnih odnosov. Prav zaradi dileme o tem, ali so sosedski medkulturni odnosi pozitivni ali ne, raziskava služi za potrditev dejstva, da neposredna geografska bližina dveh različnih kultur lahko omogoča konstanten osebni stik, ki se v raziskavi izkaže za ključnega pri kvaliteti komuniciranja in posledično dobrih poslovnih rezultatov podjetja. S praktičnim delom ter končnimi ugotovitvami opredelimo tudi obe kulturi glede na različne navedene tipologije in teorije, ki se v teoretičnem delu nanašajo na kulturo in tipe organizacijskih kultur. Tako pridobimo tudi strokovno opredeljen pogled na kulturne vzorce menedžerjev dveh regij podjetja Henkel.
Ključne besede: kulturna pogojenost, organizacijska kultura, medkulturna komunikacija, mednarodna korporacija, Henkel
Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 4900; Prenosov: 65
.pdf Polno besedilo
Ogledov v mesecu: 851

5.
6.
Primerjava poravnalnih svetov in mediacije v lokalni skupnosti
Rebecca Kavčič, 2021

Opis: Različne življenjske izkušnje, načini dojemanja in karakterji ljudi so razlog, da se v času življenja nihče ne more izogniti konfliktom. Sprte stranke imajo na voljo sodno reševanje spora ali pa različne metode alternativnega reševanja sporov. V vsaki družbi se izoblikujejo drugačni izvensodni načini reševanja sporov, prilagojeni trenutnim družbenim razmeram, miselnosti in organiziranosti družbe. 1 Poravnalni sveti v krajevnih skupnostih so bili neke vrste predhodniki mediacije v lokalni skupnosti, saj je ta prevzela njihovo nalogo v današnjem svetu. Kasneje se je razširila mediacija. Pomen in vlogo krajevnih skupnosti so pri nas prevzele občine kot %temeljna lokalna samoupravna skupnost%. Mediacija v lokalni skupnosti omogoča, da lokalno prebivalstvo svoja nesoglasja rešuje na konstruktiven način in ohranja dobre medosebne odnose, kar je bistveno za uspešno (so)delovanje in razvoj lokalne skupnosti. Spodbuja tudi družabnost, saj s tem, ko odpira prostor interakciji in soočenju, omogoča oživljanje komunikacije med posamezniki in skupinami, ki sestavljajo lokalno skupnost.2 Pri obeh obravnavanih oblikah alternativnega reševanja sporov veliko oviro predstavlja slaba obveščenost ljudi o prednostih teh postopkov. S primerjavo in kritično oceno smo uspeli povezati razloge za dolgoročen neuspeh poravnalnih svetov s trenutnimi ovirami pri implementaciji mediacije v lokalno skupnost. Ugotovitve opozarjajo na to, da gre mediacija v lokalni skupnosti v veliki meri po poti, ki so jo tlakovali poravnalni sveti, zato bo potrebno, da bi se izognili ponovnemu neuspehu, za dolgoročen uspeh pri implementaciji in vpeljavi med lokalno prebivalstvo narediti korak naprej v smislu promocije, izobraževanja ljudi in zagotavljanja strokovnosti mediatorjev ter poskrbeti za pravno regulacijo bistvenih elementov
Ključne besede: poravnalni sveti, krajevna skupnost, mediacija v lokalni skupnosti, lokalna samouprava, spor
Objavljeno: 23.07.2021; Ogledov: 1764; Prenosov: 117
.pdf Polno besedilo
Ogledov v mesecu: 633

7.
Potential integration of metaverse, non-fungible tokens and sentiment analysis in quantitative tourism economic analysis
Sergej Gričar, Violeta Šugar, Tea Baldigara, Raffaella Folgieri, 2023

Opis: With the emergence of the metaverse, countries’ digital efforts to create tourism opportunities have given rise to the possibility of capitalising on digital content which, along with physical tourism experiences, can generate further income and enhance a country’s reputation. Non-fungible tokens (NFTs), a unique application of blockchain technology, offer an enabling technology in several sectors, including tourism. Therefore, this study aims to explore the official tourism websites of Croatia and Slovenia and analyse current NFT applications in tourism economics. The methodology focuses explicitly on sentiment analysis, blockchain and machine learning. The paper introduces various applications currently in place, including Slovenia’s “I Feel Nft” project. The research shows that the main benefits of using NFT and sentiment analysis in the tourism economy are the promotion and presentation of major tourist destinations, exhibitions, works of art, and companies’ products in tokens, digital content and souvenirs. The adoption of sentiment analysis and NFTs in the tourism economy is still open to proposals for implementing public quantitative data metrics. Therefore, the scientific contribution of this research is essential in terms of operational recommendations and defining metrics for measuring the effectiveness of those methodologies and their applications in the tourism economy. On top of that, the practical contribution lies in monitoring the influx of tourists, and highlighting their increase over time and the significance of new technology in time series tourism research.
Objavljeno: 04.01.2024; Ogledov: 36802; Prenosov: 13
URL Polno besedilo
Ogledov v mesecu: 503

8.
Poslovni načrt za izgradnjo turističnega kompleksa Talisman
Anika Jarc, 2017

Opis: Slovenija obiskovalcem nudi visoko kakovostna doživetja in lahko zadovolji tudi pričakovanja zahtevnih obiskovalcev. Je raznovrstna država s pestro ponudbo naravnih lepot ‒ vse od alpskih vrhov do jadranske obale. Dežela, kjer lahko ljubitelji vina in kulinarike uživajo ob lokalni ponudbi vrhunskih kuharjev ter svetovno znanih vinarjev. Slovenija predstavlja varno in mirno okolje v neokrnjeni naravi ter daje občutek butičnosti. Turistični inovatorji v tujini se hitro prilagajajo povpraševanju in obiskovalcem že dlje časa nudijo edinstvene, drugačne nastanitve od običajnih hotelov, apartmajev ter kampov. Tako kot v tujini se povpraševanje po drugačnih oblikah preživljanja dopusta povečuje tudi v Sloveniji. Glamping pomeni drugačnost, pomeni inovativno nastanitev v osrčju narave z udobjem, ki ga običajno pričakujemo v hotelih. V diplomskem delu sem za lasten primer glampinga z apartmaji v obliki hišk na drevesu izdelala poslovni načrt. S pomočjo teorije iz domače in tuje strokovne literature, sem obravnavala področje turizma v Sloveniji, trendov v turizmu, koncept trajnostnega in eko- turizma s poudarkom na glampingu. S pregledom obstoječih javno dostopnih virov in zbiranjem podatkov sem pridobila podrobnejši vpogled v tržišče nastanitvenih zmogljivosti na ciljnem področju. Analizirala sem priložnosti, prednosti, nevarnosti in slabosti. Izvedla sem tržno raziskavo in analizo, v katero sem vključila potencialne obiskovalce turističnega kompleksa in pridobila podatke o potencialnih obiskovalcih, njihovih željah in pričakovanjih. Na podlagi pridobljenih podatkov sem sestavila trženjski in finančni načrt. Predstavila sem terminski načrt ključnih aktivnosti in opozorila na kritična tveganja ter možne rešitve. Ključna ugotovitev poslovnega načrta je, da obstaja trg za poslovno zamisel in je poslovna investicija smiselna.
Ključne besede: Slovenija, turizem, podjetje, poslovni načrt, trženje, razvoj, management
Objavljeno: 30.09.2017; Ogledov: 6571; Prenosov: 656
.pdf Polno besedilo
Ogledov v mesecu: 374

9.
Poslovni načrt za rast podjetja GTR, d. o. o.
Tina Rous, 2018

Opis: V diplomskem delu sem obravnavala možnost nadaljne rasti podjetja GTR, d.o.o., ki se ukvarja z gostinstvom v svoji restavraciji Casa del nonno v Gornji Radgoni. Restavracija je bila odprta 28.8.2009 in je vse do leta 2015 uspešno poslovala. Podjetje GTR, d.o.o., je stalno povečevalo svoja poslovna sredstva, prihodke in dobiček ter imelo že po definiciji status rastočega in dinamičnega podjetja. V letih 2015 in 2016 je podjetje doletelo nekaj objektivnih in nepredvidenih situacij, na katera ni imelo vpliva ( begunci, zaprtje cest). O tem bom več govorila v samem diplomskem delu. V teh dveh letih se je podjetje borilo za preživetje. Poslovanje podjetja se je normaliziralo oziroma stabiliziralo v letu 2017. V podjetju so se odločili, da bodo v obdobju 2017- 2020 zagotavljali rast na tri načine, in sicer: - z rahlo generično rastjo v domicilni restavraciji letno cca 7 %; - z diverzifikacijo; _ z uvajanjem nove storitve/ produkta na že obstoječi trg. V ta namen so najeli funkcionalne prostore v Gornji Radgoni, kjer bodo organizirali razne dogodke in prireditve, vse v cilju večje prodaje svojih storitev. Prihodki iz te dejavnosti bodo predstavljali cca 10% vseh prihodkov podjetja. V diplomskem delu bom na začetku obravnavala nekaj teoretičnih izhodišč. Sledi opis panoge, v kateri podjetje deluje z makroekonomskimi kazalci, ki vplivajo na poslovanje podjetja in družbo kot celoto. V delu na osnovi teh pridobljenih podatkov govorim o razvojni možnosti panoge in o trendih v njej. Po predstavitvi podjetja in njegove dejavnosti, viziji in poslanstvu , sledi raziskava trga z nekaj teoretičnimi izhodišči in kako se s tem podjetja ukvarja v praksi. V četrtem poglavju sem s pomočjo informacij od managmenta podjetja izdelala SWOT- analizo in trženjski načrt obstoječe in nove dodatne dejavnosti z anlizo kritičnih notranjih in zunanjih tveganj. Sledi predstavitev lastništva podjetja GTR, d.o.o., njegov managment, kadrovsko strukturo in organizacij. V nadaljevanju sledi analiza poslovanja podjetja za obdobje 2013- 2016 s predstavitvijo letnih bilanc stanja in izkazov poslovnega izida. Na koncu dela sem predstavila finančne projekcije poslovanja podjetja za obdobje 2017-2020, njihove predpostavke in komentarje le- teh. Pri pripravi dela sem uporabila predvsem domačo strokovno literaturo, pri analizi in zbiranju podatkov pa sem uporabila podatkovne baze in evidence SURS-a, AJPES-a in UMAR-ja.
Ključne besede: Poslovni načrt, rast podjetja, rast z diverzifikacijo, gostinstvo, organizacija dogodkov
Objavljeno: 06.07.2018; Ogledov: 4964; Prenosov: 196
.pdf Polno besedilo
Ogledov v mesecu: 336

10.