Repozitorij samostojnih visokošolskih in višješolskih izobraževalnih organizacij

Statistika ReVIS
A+ | A- | SLO | ENG


Največkrat prenešene datoteke meseca (zadnjih 30 dni).

1.
Strokovna in etična integriteta policijskih managerjev
Zlatko Dolić, 2013

Ključne besede: etika, morala, integriteta, policijski manager, policija, policijsko delo
Objavljeno: 07.08.2018; Ogledov: 7155; Prenosov: 3832
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)
Prenosov v mesecu: 105

2.
Družbena omrežja in samopodoba med mladimi
Pia Lapanja, 2022

Opis: Internet se je s svojim tehnološkim razvojem razrasel v naš vsakdan kot tudi odnose, ki jih ob tem vzpostavljamo in gradimo. Občutek, da je internetna komunikacija mladim že položena v zibko, ni povsem izvit iz trte: v uporabi interneta kot komunikacijskega kanala prednjačijo mladi, vendar temu trendu sledijo tudi starejši odrasli. Pozitivna paradigma je, da družbena omrežja predstavljajo prostor za izražanje identitete, krepitev in razvoj družbenih odnosov ter pomagajo pri razvoju socialnih veščin. V tej diplomski nalogi smo na podlagi lastne raziskave (po metodi CAWI) želeli opredeliti povezanost družbenih omrežij, njihove pogostosti in namena uporabe s samopodobo njihovih uporabnikov ter preučiti, ali obstajajo razlike v teh kategorijah med mlajšimi in starejšimi uporabniki, navsezadnje pa še ugotoviti, kakšna je samopodoba mladih in starejših ter ali se samopodoba uporabnikov družbenih omrežij spreminja s starostjo. Skozi izbran metodološki pristop, ki temelji na vprašalniku samospoštovanja (po Rosenberg) in samopodobe (po Sorensen), smo preverjali tri delovne hipoteze, ki iščejo statistično značilne razlike v samopodobi ter pogostosti (in namenom) uporabe družbenih omrežij med mlado in starejšo odraslo populacijo. Kot kažejo rezultati, imajo pogosti uporabniki (ne glede na starostno skupino, ki ji pripadajo) v povprečju nižjo samooceno samopodobe kot občasni ali redkejši uporabniki družbenih omrežij. Analiza je še pokazala, da med mladimi (18 in 30 let) ter starejšimi odraslimi (nad 50 let), ki pogosteje uporabljajo virtualna družbena omrežja, mladi svojo samopodobo ocenjujejo nižje kot tisti, ki družbena omrežja uporabljajo redkeje. Družbeni mediji obsegajo medsebojno komunikacijo in idealizirane medijske podobe, zato se uporabniki v tem kontekstu nagibajo k procesu družbene primerjave. Teoretiki ob tem ugotavljajo, da mladi družbene medije jemljejo premalo kritično in se od njih ne distancirajo dovolj učinkovito. Temu primerno se lahko pojavijo odvisnosti ali druga vedenja, ki dolgoročno negativno vplivajo na mlade in njihovo samopodobo.
Ključne besede: družbena omrežja, pogosta uporaba, vpliv, samopodoba, mladi, virtualni odnosi, diplomske naloge
Objavljeno: 23.12.2022; Ogledov: 3316; Prenosov: 451
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)
Prenosov v mesecu: 42

3.
4.
5.
Digitalizacija javne uprave na primeru izvajanja e- postopkov na portalu Slovenske poslovne točke
Simona Podgoršek, 2024

Opis: Današnjega poslovnega in tudi privatnega življenja si brez digitalizacije ne znamo več predstavljati. Računalniki, telefoni in internet so postali del našega vsakdana. Epidemija Covid-19 leta 2020, nas je ujela povsem nepripravljene. Ustavitev družbenega življenja, zaprtje v domove ter posledično delo od doma in šolanje na daljavo je predstavljalo posebni izziv. Vlada je hitro ukrepala in sprejela ukrepa za okrevanje in spodbujanje gospodarstva. Krovna strategija za digitalno preobrazbo države je dokument Strategija digitalizacije 2030. Doseganje njenih zastavljenih ciljev se na letni bazi meri z Indeksom digitalnega gospodarstva in družbe (DESI). Postavljene cilje in ukrepe uresničuje tako javna uprava kot gospodarstvo. Javna uprava je zelo velika in kompleksna struktura in dela v javno korist, zato je njeno notranje poslovanje in poslovanje navzven toliko bolj pomembno. AJPES je javna agencija, ki med drugim upravlja s Poslovnim registrom Slovenije, kateri vključuje tudi portal SPOT. Pregledali in opisali smo e-storitve, ki so dostopne na portalu. Analizirali smo navade uporabnikov in skozi primere iz prakse poskušali odpravljati napake. Ugotavljali smo, da je še vedno bistveno sodelovanje med uporabniki in referenti ter da je ključnega pomena odprta in jasna komunikacija. Uporabniki so različni, zato so tudi zadovoljstva s storitvami različna. Več različnih dejavnikov pripomore k zadovoljstvu uporabnika ali pa morebitnim pritožbam. Skozi opis in delovanje portala SPOT smo želeli predstaviti in opisati uvajanje digitalizacije v praksi.
Ključne besede: javna uprava, digitalizacija, javne agencije, portal SPOT, pritožbe, AJPES, e-storitve
Objavljeno: 14.08.2024; Ogledov: 1821; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)
Prenosov v mesecu: 21

6.
Trgovina z ljudmi v Sloveniji
Vid Prostran, 2025

Opis: Trgovina z ljudmi je prisotna že od začetka civilizacij in se je skozi zgodovino pojavljala v različnih družbenih sistemih in oblikah izkoriščanja. Danes velja za suženjstvo sodobnega časa, saj gre za globalni problem, ki se odraža kot zloraba posameznikov z namenom spolnega izkoriščanja, prisilnega dela, suženjstva, odstranitve organov za nelegalne transplantacije, prisilnega izvajanja kaznivih dejanj in beračenja. Posledice so uničujoče, saj žrtvam odvzemajo dostojanstvo, svobodo in temeljne pravice, pri čemer gre pogosto za nasilno kaznivo dejanje mreže organiziranega kriminala. V zadnjih letih je na globalni ravni zaznan porast števila žrtev, zlasti otrok ter žrtev prisilnega dela. Pri tem je protipravna korist iz tega naslova enormna. Ta problem ostaja pereč tudi v Evropski uniji, kjer so v vseh državah članicah zabeležene žrtve različnih oblik izkoriščanja, pri čemer združbe ustvarjajo visoke prihodke. Ne glede na dejstvo, da je problematika v Sloveniji manj izražena, še vedno obstoji in zahteva ukrepanje. Magistrsko delo obravnava institucionalni okvir boja proti trgovini z ljudmi v Sloveniji in enotnost sodne prakse nacionalnih sodišč pri reševanju najpogostejših pravnih izzivov. Trgovina z ljudmi je ena najhujših oblik kršitev človekovih pravic, zato sta ustrezen okvir in enotno reševanje pravnih izzivov nujna za učinkovito zaščito žrtev, uspešen pregon storilcev ter preprečevanje nadaljnjih izvršitev kaznivih dejanj. To predstavlja namen magistrskega dela. V delu je tematika obravnavana s pomočjo več metodoloških pristopov. Z deskriptivno metodo so po poglavjih predstavljeni splošni vidiki trgovine z ljudmi, aktualnost tematike, temelji mednarodnega okvirja in nacionalni institucionalni okvir boja proti trgovini z ljudmi. Z analitično metodo je opravljena analiza pravnih virov, kot so zakonodaja, sodna praksa in pravna teorija, hkrati pa je metoda uporabljena pri analiza poročil pristojnih organizacij. V zadnjem stadiju je uporabljena sintetična metoda, ki omogoča celovito obravnavo vprašanja, ali je v Sloveniji vzpostavljen ustrezen institucionalni okvir boja proti trgovini z ljudmi in vprašanja kateri so najpogostejši pravni izzivi ter ali je sodna praksa pri njihovih rešitvah enotna.
Ključne besede: trgovina z ljudmi, žrtev, spolno izkoriščanje, prisilno delo, prisilno delo, kriminaliteta, kaznivo dejanje, kazensko pravo
Objavljeno: 27.10.2025; Ogledov: 373; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)
Prenosov v mesecu: 21

7.
Študentski dom v objemu zgodovine
Eva Šintler, 2025

Ključne besede: diplomske naloge, študentski dom, prenova, zgodovinski objekt, Palača Cukrarna
Objavljeno: 28.11.2025; Ogledov: 283; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (39,26 MB)
Prenosov v mesecu: 20

8.
Prisotnost stresa med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea
Žiga Žekš, 2024

Opis: Uvod: Stres med študenti s področja zdravstva je prisoten, kar kažejo številne študije. Nobena izjema niso študenti fizioterapije, ki se med izobraževanjem srečujejo z različnimi stresorji, ki lahko vplivajo na njihovo psihično in fizično zdravje. Z raziskavo smo želeli oceniti pojavnost stresa in opredeliti dejavnike, ki vplivajo na prisotnost stresa med študenti fizioterapije. Metode: Empirična presečna raziskava je potekala med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea v mesecu maju 2024. Šlo je za neslučajnostno namensko vzorčenje. Podatki so bili zbrani s pomočjo standardiziranega anketnega vprašalnika Perceived Stress Scale (PSS-10) in obdelani v programu SPSS 29. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 145 študentov fizioterapije, od tega je bilo 45 moških in 100 žensk, s povprečno starostjo 23 ± 3,2 let. Povprečna vrednost zaznanega stresa je bila 20,7 ± 6,3 točke. Ženski spol (p < 0,001), redna zaposlitev (p = 0,036) in preobremenjenost zaradi študijskih obveznosti (p < 0,001) so dejavniki, ki kažejo statistično značilno višjo oceno zaznanega stresa pri študentih. Povprečna ocena izpitov je bila negativno povezana z oceno stresa med študenti fizioterapije (rs = 0,192, p = 0,021). Zaključek: Ugotovitve kažejo, da je med študenti fizioterapije na Alma Mater Europaea prisotna zmerna stopnja stresa. Smiselno je, da študenti tekom študijskega obdobja izvajajo učinkovite strategije za obvladovanje stresa. Prav tako je pomembno, da fakultete prepoznajo problematiko stresa med študenti in uvedejo programe ter intervencije, ki bodo pomagale zmanjšati stres ter izboljšale kakovost življenja študentov.
Ključne besede: stres, fizioterapija, študenti, PSS
Objavljeno: 20.02.2025; Ogledov: 1310; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)
Prenosov v mesecu: 18

9.
POMEN KOMUNIKACIJSKIH POSTOPKOV ZA USPEŠEN POTEK REHABILITACIJE PACIENTA
Iva Sučević, 2020

Opis: Komunikacija postaja vse pomembnejši element za uspešno delo fizioterapevtov. V rehabilitacijskem procesu lahko neuspešna komunikacija vodi do številnih nesporazumov, ki lahko povzročajo neprijetne posledice tako za pacienta kot za fizioterapevta. Da bi pacientu omogočili kakovostno obravnavo in s tem uresničevanje zastavljenih ciljev rehabilitacije, je zelo pomembno zavedanje pomena uspešne komunikacije. Namen diplomske naloge je bil analizirati dejstvo, kako komunikacija vpliva na izid rehabilitacije; ali uspešna komunikacija ustvarja placebo učinek na pacienta, kako fizioterapevti komunicirajo in rešujejo konflikte z njimi, kako motivirajo le-te za sodelovanje v rehabilitacijskem procesu. Pridobljene podatke smo dobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultate smo prikazali z grafi in jih nato interpretirali. 48 ali 63,16 % anketirancev meni, da s pacientom vedno komunicirajo učinkovito oziroma kakovostno, 74 ali 97,37 %, da komunikacija vpliva na potek in izid rehabilitacije pacienta. 65 ali 85,53 % jih z nebesedno komunikacijo pacienta dobi veliko informacij. Podporni način komuniciranja v pogovoru s pacientom vedno uporablja 53 ali 69,74 % anketiranih fizioterapevtov. Komunikacija s svojci pacienta je v procesu rehabilitacije zelo pomembna za 68 ali 89,47% anketirancev, vendar jih večina 32 ali 42,11% le včasih komunicira s svojci pacienta. Da uspešna komunikacija motivira pacienta, spodbuja pacienta k dejavni vključitvi v proces rehabilitacije in pacientu daje občutek nadzora položaja in lastnega stanja, je izbralo 60 ali 78,95 % anketirancev. 100 % anketirancev svojo komunikacijo prilagaja pacientovim potrebam in možnostim. S pozitivno komunikacijo in s prijazno razlago poteka rehabilitacije pacientovo zaupanje pridobi 100 % anketirancev. 73 ali 96,05 % se jih strinja, trije ali 3,95 % se jih s trditvijo, da sta pri motiviranih pacientih potek in izid rehabilitacije uspešnejša, ne strinja. Vsi informacije o zdravstvenem stanju pacienta izmenjujejo v timu. 63 ali 82,89% se v konfliktih situacijah s pacientom znajde redko. Ko pa do takšnih situacij pride, jih večina rešuje s pozitivnim, umirjenim pogovorom. Strokovne izraze v komunikaciji s pacientom včasih uporablja 48 ali 63,16%. 58 ali 76,32 % anketirancev je navedlo, da dodatna izobraževanja o komunikacijskih veščinah niso potrebna, 18 ali 23,68 % jih meni, da bi bila takšna izobraževanja potrebna. Komunikacija med fizioterapevtom in pacientom mora biti usmerjena predvsem v razvoj takšnih medosebnih odnosov, ki bodo motivirali paciente za redno in dejavno vključenost na obravnavah, ter upoštevanje nasvetov in navodil. Pomembno je, da se fizioterapevti zavedajo, kolikšen pomen ima komunikacija v rehabilitacijskem procesu, in da so izobraževanja o komunikacijskih veščinah potrebna, tako med študijem kakor tudi kasneje.
Ključne besede: komunikacija v zdravstvu, rehabilitacija, fizioterapija, pacient, placebo učinek
Objavljeno: 28.07.2020; Ogledov: 4809; Prenosov: 349
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)
Prenosov v mesecu: 18

10.
Zaščita in varovanje osebnih podatkov v podjetju
Nataša Conta Colarič, 2025

Opis: V diplomskem delu smo raziskali zaščito in varovanje osebnih podatkov v podjetjih, s poudarkom na Splošni uredbi o varstvu osebnih podatkov (GDPR) in njenem vplivu na poslovno prakso. Ugotovili smo, da GDPR prinaša večjo odgovornost in transparentnost. Preizkusili smo različne vidike varovanja podatkov, kot so pravice zaposlenih, vloge upravljavcev in obdelovalcev ter osnovna načela varstva osebnih podatkov. Pregled sodne prakse in primerov iz prakse kaže, da neusklajenost s predpisi vodi v resne pravne posledice. Predstavili smo primere podjetij, ki uspešno uvajajo varnostne ukrepe in usposabljanja za zmanjšanje tveganj kršitve. Empirične raziskave so pokazale, da informacijska ozaveščenost in usposobljenost zaposlenih vplivata na uspešnost zaščite podatkov. Varovanje podatkov je tako pravna obveznost in ključni dejavnik zaupanja, ki podjetjem pomaga izpolnjevati zakonske zahteve in izboljšati konkurenčnost.
Ključne besede: GDPR, osebni podatki, varstvo podatkov, obdelava podatkov, načela, privolitev
Objavljeno: 17.10.2025; Ogledov: 338; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)
Prenosov v mesecu: 16