1. |
2. Pravne osebe javnega pravaBarbara Hribar, 2019 Opis: V diplomskem delu smo obravnavali pravne osebe javnega prava. Slednje predstavljajo pravne subjekte, z oblastnimi upravičenji. Izvajajo javne naloge in službe. Delujejo v javnem interesu, nastanejo pa z javnopravnim aktom. Zaradi njihove pomanjkljive opredelitve v zakonih, obstajajo v teoriji mnogi kriteriji, ki jih uvrščajo v različne kategorije. Poznamo več vrst pravnih oseb javnega prava. V Sloveniji ločimo teritorialne in specializirane pravne osebe javnega prava. Institut je mogoče primerjati s pravnimi ureditvami v različnih delih sveta. Pri obravnavi diplomskega dela smo uporabljali deskriptivno, komparativno, induktivno in deduktivno metodo. Prav tako smo uporabili tudi metodo teleološke razlage in metodo sinteze. Namen diplomskega dela je analiziranje splošnih in posebnih značilnosti pravnih oseb javnega prava, ter jih primerjati s preostalimi. Ključni rezultat je tak, da imajo z njimi tako podobnosti, kot tudi razlike. Delitev tega instituta je pri nas nekoliko boljša, sploh glede javnih agencij in javnih podjetij. To utemeljujemo s tem, da imamo primerno zakonodajo, ki ureja ne le teritorialne, ampak tudi specializirane pravne osebe javnega prava. Ugotavljamo, da v slovenskem pravnem redu manjka izkušenj iz prakse, zaradi poznega razvoja tega instituta na naših tleh, kar pomeni edino slabost. To se vidi tudi v tem, da se še dandanes literatura in razni pravni viri konstantno izboljšujejo in dopolnjujejo. Kljub temu lahko trdimo, da je njihova ureditev v našem pravnem sistemu dobro urejena. Objavljeno: 08.11.2019; Ogledov: 4873; Prenosov: 351
Celotno besedilo (1,04 MB) Prenosov v tednu: 15 |
3. |
4. |
5. |
6. Izvensodno reševanje delovnih sporovUrška Zabret, 2019 Opis: Magistrska naloga obravnava oblike izvensodnega reševanja delovnih sporov. Ker so delovni spori del vsakdanjega življenja, se jim ni moč izogniti. V delovnem okolju prihaja do raznih nesoglasij in konfliktov med delavcem in delodajalcem, kar vodi do nastanka različnih delovnih sporov. Da bi spore zatrli že v začetni fazi, se poskušajo rešiti s konstruktivnimi pogovori. Če niso bili uspešni, lahko posreduje tretja oseba v postopkih mirnega reševanja sporov. Če se udeleženci spora niso uspeli sporazumeti in soglasja ni bilo možno skleniti, se udeleženci spora še vedno lahko poslužujejo tradicionalnih oblik na sodišču. Poznamo več možnosti izvensodnega reševanja delovnih sporov, med najbolj pogostimi je seveda mediacija. Prednosti mediacije pred sodnim načinom reševanja delovnih sporov so predvsem v njeni hitrosti, nižjih stroških, in ker temelji na prostovoljnosti, zaupnosti in fleksibilnosti postopka. Po opravljenih raziskavah do spora pride predvsem iz razlogov izrednih odpovedi pogodbe o zaposlitvi, sporov zaradi denarnih terjatev, zaradi plače, regresa, odškodnine zaradi neizkoriščenega dopusta in drugih razlogov. Izvensodno reševanje delovnih sporov se v Sloveniji in tudi v tujini uporablja predvsem z namenom, da se dosežejo manjše obremenitve sodišča in zmanjšajo sodni pripadi. Predvsem pa zaradi tega, ker so možnosti mirnega reševanja sporov ljudem veliko bolj prijazne oblike kot sodno reševanje. Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 3057; Prenosov: 256
Povezava na celotno besedilo Prenosov v tednu: 10 |
7. Izzivi ustavne demokracije v Republiki SlovenijiTjaša Fajdiga, 2024 Opis: Z analizo in kvalitativno empirično raziskavo podprt kritični premislek pričujoče doktorske disertacije si prizadeva ugotoviti, ali je ustavna demokracija v Republiki Sloveniji kos izzivom, s katerimi se srečuje, nasloviti te izzive ter poiskati načine, kako poznavanje, razumevanje in spoštovanje ustavne demokracije okrepiti. Pojem in vrednoto ustavne demokracije vsebinsko sestavljata med seboj povezani prvini, in sicer pravna država ter demokracija. Načelo pravne države se uresničuje preko treh konceptov – preko materialnega koncepta, formalnega koncepta ter sociološkega koncepta pravne države. Formalnemu vidiku, ki je sicer strogo pozitivističen in potemtakem ne more obstajati samostojno, vrednote in poglobljenost dodaja materialni vidik pravne države, ki pa zahteva, da država in njeni organi delujejo po načelu pravičnosti ter razuma. Le pravilno ter hkratno izvajanje obeh vidikov načela pravne države lahko pomeni uspešno izvajanje načela pravne države, s čimer poskrbimo za zagotavljanje ustavne demokracije v praksi. Pa vendar, za pravilno izvajanje in uspešno delovanje ustavne demokracije ne zadošča, da je ta zgolj normativno umeščena v besedilo ustave, ključno je dejansko uresničevanje formalnega in materialnega vidika pravne države v praksi. To pa dosežemo zgolj pod pogojem obstoja in zagotavljanja tretjega koncepta pravne države – t. i. sociološkega koncepta. Slednji se kaže v dejanskem, zavestnem in podzavestnem spoštovanju ter posledično pravilnem izvrševanju vsebinskih ter formalnih vidikov pravne države s strani slehernega posameznika, ki pravno državo in pravni sistem razumeva kot legitimen, pošten in pravičen. Doktorska disertacija se osredotoča na dokazovanje manka obstoja sociološkega koncepta pravne države v Republiki Sloveniji, saj slednji nedvomno vpliva na pravilnost izvrševanja ustavne demokracije. Doktorska disertacija ugotavlja, kateri so tisti razlogi, ki najbolj vplivajo na poglabljanje manka obstoja sociološkega koncepta pravne države in se do navedenega analitično in kritično opredeljuje. Glavno miselno vodilo pri raziskavi je osveščanje pomembnosti spoštovanja ustavne demokracije, natančneje pravne države, ki neposredno vpliva na uspešno izvajanje oziroma zagotavljanje človekovih pravic in temeljnih svoboščin v Republiki Sloveniji. Skozi analitično kritično razmišljanje, izpostavitev sodne prakse ter obstoječih problematik na področju izvajanja ustavne demokracije pričujoča doktorska disertacija osvetljuje tudi vprašanje zagotavljanja človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter raziskuje, katera načela, nujna za zagotavljanje človekovih pravic in svoboščin, so zaradi manka sociološkega vidika pravne države lahko neuresničena. Ključne besede: demokracija, državna ureditev, vladavina prava, načelo pravne države, Ustava Republike Slovenije, Ustavno sodišče, 2. člen Ustave Republike Slovenije Objavljeno: 21.06.2024; Ogledov: 1476; Prenosov: 81
Celotno besedilo (2,71 MB) Prenosov v tednu: 8 |
8. Razvoj mobilne aplikacije z uporabo umetne inteligenceRok Slana, 2025 Opis: V letu 2023 je pozornost javnosti ter gospodarskih in ekonomskih sfer zajel razvoj umetne inteligence in njen bliskovit napredek. Kmalu po objavi modela GPT-4 so se pojavile primerjave le-tega z izidom prvega iPhonea ter z začetkom interneta. Umetna inteligenca je s svojim potencialom med podjetji sprožila 'oboroževalno tekmo' in dve leti kasneje v letu 2025 je jasno, da je le-ta v polnem zagonu tudi med svetovnimi gospodarskimi velesilami, kot sta Združene države Amerike in Ljudska republika Kitajska. Tako velika kot mala podjetja se intenzivno ukvarjajo s tem, kako učinkovito integrirati umetno inteligenco v svoje poslovne procese. Javnost in mediji pa se sprašujejo, kakšne bodo posledice te nove tehnologije na področju trga dela. Z diplomsko nalogo skušamo skozi razvoj mobilne aplikacije, ki je izdelana z uporabo umetne inteligence, odgovoriti na vprašanje, kakšna je dejanska uporabnost te tehnologije. Ključne besede: umetna inteligenca, razvoj mobilne aplikacija, programiranje, Claude, Android Studio Objavljeno: 04.07.2025; Ogledov: 318; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,07 MB) Prenosov v tednu: 7 |
9. Pravne osebe javnega pravaEnej Stubelj, 2015 Ključne besede: javno pravo, pravne osebe, korporacije, javni skladi, javni zavodi, javne agencije, zbornice, javna podjetja, država, lokalne skupnosti, pokrajine Objavljeno: 14.12.2017; Ogledov: 7838; Prenosov: 631
Celotno besedilo (510,81 KB) Prenosov v tednu: 7 |
10. |